قائم مقام وزیر نیرو گفت: نیروی انسانی ما توان بسیار بالایی دارد و مهندسان ما در منطقه سد و نیروگاه می‌سازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستار محمودی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب مشهد گفت: یکی از رویکردهای اساسی که در دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شده  رسیدگی به مناطق محروم و توسعه متوازن در روستاها  بوده است.

وی ادامه داد: در راستای همین هدف از ابتدای دولت طرح‌های آبرسانی روستایی آغاز شده و در طول فعالیت این دولت 5200 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند که شامل حدود 4 میلیون نفر جمعیت می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو با تأکید بر‌اهمیت داشتن دید جامع برای رسیدن به بهره‌وری کامل در چرخه‌های خدمت‌رسانی، خاطرنشان کرد: در همین راستا تمام طرح‌های خدماتی از طراحی تا بازار در دولت یازدهم به صورت زنجیره‌ای انجام شده‌اند.

محمودی با اشاره به تخصص بالای نیروهای جوان داخل کشور، تصریح کرد: ایران از نظر منابع انسانی در منطقه پیشتاز بوده و مهندسان کشور ما در کشورهای دیگر منطقه نیروگاه، سد و تصفیه‌خانه احداث می‌کنند.

وی  با بیان اینکه ما در داخل با محدودیت‌‌هایی در حوزه سرمایه و منابع مالی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: باید با همین میزان سرمایه‌ای که در دست داریم فعالیت‌ها را آغاز کرده و طرح‌ها به علت کمبود سرمایه نباید متوقف شوند و در همین راستا دولت به سمت جذب سرمایه از بخش خصوصی روی آورده است.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: در 12 سال گذشته حدود  8000 میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شدهکه 5080 میلیارد تومان آن در طول فعالیت دولت یازدهم بوده است.

محمودی گفت: هم‌اکنون برخی از طرح‌های نیمه تمام در حوزه آب و فاضلاب در کشور وجود دارد که برخی از آنها مربوط به 20 سال پیش بوده و تکمیل آنها 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.