ساری،

کشت سیب زمینی در سوادکوه شمالی

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از کشت سیب زمینی در 45 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت‌شعار افزود: امسال 45 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: برای حمایت از کشاورزان سیب‌زمینی کاران یک هزار و820 کیلوگرم بذر اصلاح شده اگریا بین کشاورزان این منطقه توزیع شد.

وی درباره چگونگی کشت سیب زمینی گفت: روی پوست سيب زمينی سوراخ های كوچكی وجود دارد كه دارای جوانه است و اين جوانه ها منشا گياه تازه است.

حکمت شعار افزود: خاک مناسب برای کاشت سیب‌زمینی زمین های هوموسی نرم و حاصلخیز، از جنس رسی شنی تاشنی رسی است،زهکش خوب وPH ۵/۵ تا ۶برای کاشت سیب‌زمینی بسیار مناسب ‌است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: غده‌های آماده شده برای کاشت را به فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر از یکدیگر روی ردیف‌هایی که فاصله آنها از یکدیگر ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر باشد کاشته شود و پس از کاشت زمانی که جوانهها ازخاک خارج شدند پای بوته‌ها را خاک می‌دهند تا موجب ازدیاد محصول شود.

وی افزود: مزرعه سیب زمینی را تا زمان گل دادن بوته ها هفته ای یکبار آبیاری و پس از به گل نشستن گیاه آبیاری را کم کرده وبعد از آن برگ ها خشک و ساقه‌ها زرد شد برداشت سیب زمینی انجام می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.