رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اختصاص اعتبارات تحول عظیمی در کاهش بیماری تب برفکی در کشور به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی خلج افزود: در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعتبار برای کنترل بیماری تب برفکی در کشور به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است که انتظار می‌رود این اعتبار در مجلس تصویب شده و به سازمان دامپزشکی اختصاص یابد.

وی با اشاره به این که کنترل بیماری تب برفکی برای سازمان دامپزشکی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: انتظار می‌رود با اختصاص این اعتبارات تحول عظیمی در کاهش بیماری تب برفکی در کشور به وجود بیاید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سال گذشته در حوزه کنترل بیماری‌های دامی بیش از 65 میلیارد تومان هزینه شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته این اعتبار امسال افزایش می‌یابد تا بتوانیم در کاهش بیماری‌های دامی نقش اساسی داشته باشیم.

خلج بیان کرد: تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی نیز در کشور با برنامه‌ریزی‌های سازمان دامپزشکی کاهش یافته و در حوزه واکسیناسیون دام نیز اقدامات خوبی انجام شده است و علی‌رغم این که محدودیت‌های مالی وجود داشته ولی توانسته‌ایم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 20 هزار و 730 مجوز بهداشت صادرات توسط دامپزشکی صادر شده است که این مجوزها برای صادرات 69 کالا بوده که بسیار تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.