مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از اختصاص 300 هكتار از اراضی كشاورزی پارس آباد به كشت سورگم بذری رقم اسپید فید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان افزود: در سال زراعی جاری 300 هكتار از اراضی كشاورزی اين شهرستان به كشت سورگوم بذری رقم اسپيد فيد اختصاص يافته كه پيش بينی می شود بيش از 900تن استحصال شود.

وی افزود: كشت سورگوم در پارس آباد به عنوان يكي از قطب های كشاورزی كشور، قدمت زيادی دارد و به طور متوسط سالانه حدود 500 تن بذر يعنی معادل 100 درصد نياز كشور و با نظارت فنی موسسه تحقيقات، ثبت و گواهی بذر و نهال در اين منطقه توليد و در سطح كشور توزيع می شود.

حسنیان افزود: بذر توليدی اين شهرستان پس از فرآوری و بسته بندی به استان های مختلف كشور ارسال می شود و برای تعلیف و تغذیه دام و احشام می باشد.

وی با اشاره فنی و تخصصی به برتری های کشت این محصول نسبت به ذرت افزود: اين گياه در سنجش با ذرت دارای سيستم ريشه ای افشان خيلی وسيع است كه در حجم زيادی از خاک نفوذ كرده و رطوبت بيشتری جذب می كند و اين گياه برای رشد و نمو نسبت به ساير غلات به آب كمتری نياز دارد. این ویژگی با توجه به ارزش اقتصادی رقم سورگوم علوفه ای در كشور می باشد و بيش از 90 درصد سطح زير كشت سورگوم در كشور به اين رقم اختصاص دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.