شیراز؛

یکی از موسسات فرهنگی و تمدنی ما آرشیو ملی است/ طرح مستندسازی در ادارات فارس

معاون فرهنگی اسناد ملی ایران با اشاره به اینکه در کشور ایران توجه به اسناد با کمی ناملایمت مواجه است، گفت: یکی از موسسات فرهنگی و تمدنی ما آرشیو ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام یوسفی فرد معاون فرهنگی اسناد ملی ایران در روز گرامی داشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس  گفت: آرشیو ملی ایران اسنادی را در بر دارد که بخش مهمی از جهان را در بر می گیرد.
 
یوسفی فرد با بیان اینکه یکی از موسسات فرهنگی و تمدنی ما آرشیو ملی است، افزود: متاسفانه در کشور ما توجه به اسناد با کمی ناملایمت مواجه است.
 
وی ادامه داد: اسناد برای استمرار فرهنگی و تمدنی ما با اهمیت و با ارزش هستند، برگ برگ اسناد در قرن های آینده اثبات خواهد کرد که کشورمان چه تاثیری در فرهنگ انسانی و جهانی داشته است.
 
معاون فرهنگی اسناد ملی ایران گفت: آرشیو ملی ایران در شکل کلان خود نگهداری اسناد ملی کشور را برعهده دارد و هیچ دستگاه دولتی نمی تواند در اسناد دخل و تصرف کند.
 
یوسفی فرد تصریح کرد: باتوجه به اینکه قوانین در حوزه اسناد مشمول مدیریت زمان می شوند و گاهی مورد غفلت هستند، برای اجرای صحیح قوانین آیین نامه ای تنظیم و به مدیران دستگاها ابلاغ شد.
 
سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس نیز گفت: اولین آرشیو ملی ایران مربوط به سال 1349 است که متاسفانه با گذشت 47 سال منطبق با عمر خود رشد و توسعه نداشته است.
 
کوروش کمالی سروستانی اظهار داشت: قوانین اسناد سال 49 با ایران سال 96 از نظر تکنولوژی، فضای مجازی، قدرت ساماندهی، منابع قابل دسترسی، میزان پژوهشگران مطابقت ندارد.
 
وی از اجرایی شدن طرح تاریخ مستندسازی در ادارات فارس خبر داد و تصریح کرد: این طرح در سازمان مسکن و شهرسازی به صورت نمونه اجرایی می شود و اگر این سازمان موفق شود، دیگر دستگاه ها هم می توانند الگو برداری کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار