بیش از دو سوم پزشکان اطفال انگلیس درباره بحران سلامت در بین کودکان این کشور به علت فقر و درآمد پایین هشدار دادند.

هشدار پزشکان درباره بحران سلامت کودکان انگلیسی به علت فقربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت نوشت: کالج سلطنتی پزشکی اطفال و سلامت کودکان و «گروه اقدام برای رفع فقر کودکان» امروز (پنج‌شنبه)، گزارشی منتشر کردند که بنا بر آن، بیش از دو سوم متخصصین کودک باور دارند فقر و درآمد پایین از عوامل بسیار مؤثر در وضع بد سلامتی کودکان انگلیسی است. آنان هشدار دادند که اگر دولت بعدی به رفع نابرابری ها در وضع بهداشت و سلامت انگلیس نپردازد نسل های آینده با انبوهی از مشکلات سلامت مواجه خواهند شد.

براساس آمار وزارت کار و بازنشستگی انگلیس، در سال های 2014 و 2015 میلادی، 3/9 میلیون کودک انگلیسی در «فقر نسبی» به سر می بردند که این رقم در مقایسه با 3/7 میلیون کودک در سال 2013، رشد داشت. اما گزارش فوق الذکر وقتی منتشر شد که وزارت کار و بازنشستگی انگلیس اعلام کرد از هر چهار کودک در این کشور، یکی از آنان در فقر به سر می برد. این رقم در کل به 4 میلیون کودک فقیر می رسد که بنا بر گمانه زنی ها، تا پایان دهه کنونی به 5 میلیون کودک نیز افزایش می یابد.

این گزارش بر مبنای نظرسنجی از بیش از 250 پزشک متخصص اطفال در سراسر انگلیس صورت پذیرفته است و نشان می دهد که 60 درصد پزشکان، نبود امنیت غذایی را علت وضع بد سلامتی کودکان می دانند؛ در حالی که دو سوم آنان مشکلات مسکن یا بی خانمان بودن کودکان را نگران کننده می دانند و از هر ده پزشک چهار نفر می گویند به علت افزایش نگرانی ها درباره وضع مسکن یا نبود امنیت غذایی،‌ با مشکل ترخیص کودکان از بیمارستان ها در شش ماه گذشته مواجه بوده اند. بیش از نیمی از پزشکان نیز نگرانی و استرس مالی را عاملی بسیار مؤثر در وضع بد سلامتی کودکانی دانستند که به آنان رسیدگی می کنند.

یکی از پزشکان هچنین اظهار داشت که فقر موجب شده است تا خانواده ها دیگر قادر به وقت دکتر گرفتن یا ملاقات با کودکان بیمارشان نباشند و گفت: من خانواده هایی را می بینم که نمی توانند با کودکان خود در بیمارستان ها بمانند یا در بخش مراقبت وی‍‍ژه از نوزادان به اندازه کافی وقت صرف نمی کنند و این به دلیل نگرانی های مالی آنان درباره غیبت از محل کار یا هزینه های ایاب و ذهاب به بیمارستان است. پزشک دیگری نیز می گوید: خانه های شلوغ،‌ مرطوب و نامناسب برای سکونت در بین بیماران ما شایع است و بیشتر از آن که استثنا باشد قاعده است.

شایان ذکر است که بنا بر اطلاعیه وزارت کار و بازنشستگی انگلیس، تقریبا 200 هزار کودک از کم درآمدترین خانواده های انگلیسی همچنان شاهد کاهش چشمگیر درآمد والدین خود هستند که این امر از کاهش سرانه‌ی حقوق بیکاری از سوی دولت انگلیس ناشی شده و بر بیش از 93 درصد از کودکان در حال زندگی در چنین خانوارهایی تاثیر مستقیم داشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار