یک عضو ائتلاف مخالفان سوری خواستار گفتگوی مستقیم با نمایندگان دولت سوریه در دور بعدی مذاکرات ژنو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الحدث، عضو ائتلاف مخالفان سوری مقیم استانبول خواستار مذاکره مستقیم با نمایندگان دولت سوریه در دور بعدی نشست ژنو شد.

«هادی البحره» در مصاحبه با این شبکه گفت: ما خواهان روند سیاسی واقعی هستیم که در آن دو هیئت مذاکره‌کننده پای میز بنشینند و دستور کار مشخصی وجود داشته باشد تا نظام نتواند به وقت‌کشی در مذاکرات ادامه دهد. نظام تاکنون مذاکره مستقیم را رد کرده است. پیگیری مذاکرات به اقداماتی برای اعتمادسازی نیاز دارد که بدون شک با آتش‌بس آغاز می شود.
 
وی در ادامه مدعی شد: اما توافق اخیر در آستانه به آتش بس فراگیر اشاره نمی‌کند و فقط درباره ایجاد مناطق کاهش تنش سخن می‌گوید. شرایط این مناطق به اندازه ای امن نیست که آوارگان بتوانند به آن بازگردند. امیدواریم آتش بس فراگیر و کامل در سراسر خاک سوریه برقرار و نظارت بین المللی بر اجرای آن اعمال شود.

عضو ائتلاف مخالفان سوری در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا افزود: نشانه‌های آشکاری وجود دارد که آمریکا و دیگر طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، مشارکت موثری در اجرای سند آستانه ندارند؛ زیرا نسبت به موضع مسکو تردید دارند. سازمان ملل در واقع موضع بیطرفانه مثبتی اتخاذ کرده است، یعنی به سند آستانه اعتراض نمی کند و منتظر اجرای جدی آن است. ضمانت اجرای این سند نباید محدود به روسیه، ایران و ترکیه باشد و باید دیگر طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هم در آن مشارکت کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار