امروز نشست خبری برای اهالی خبر با حضور سیدعباس صالحی برگزار شد.

گرامیداشت دو خبرنگار از دست رفته با حضور معاون فرهنگیبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری ظهر امروز در نمایشگاه کتاب تهران با حضور عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اهالی خبرنگار برگزار شد. در این نشست از دو خبرنگار از دست رفته علی عاشوری و علیرضا رستمی تقدیر به عمل آمد.

سید عباس صالحی در این نشست اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مانند یک قالی است. برخی گل قالی را گره می زنند، برخی ریشه آن را. امروز در خدمت دو عزیزی هستیم که نقش قابل توجهی در این مسئله داشتند. آقای عاشوری 20 سال و رضا رستمی سال‌های بسیاری در این عرصه فعالیت کردند.

وی ادامه داد: امروز یادبود این دو عزیز در این فضا، پاسداشت سهم آنها در این اتفاق خوب است. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و این طبیعت بشر است اما به اندازه‌ای که در یادها می‌مانند، انسان هستند.

صالحی افزود: توفیق من در آشنایی با این دو عزیز طولانی نبوده اما در همان حد مختصر برای من خاطره‌انگیز بود. دوستانی که حافظ شعله قلم هستند حافظ انسانیت است.

در ادامه این نشست علیرضا بهرامی یکی از خبرنگاران گفت: یکی از وجوه دل‌انگیز نمایشگاه کتاب هر سال فرصت ده روزه‌ای است که این دیدار را برای عزیزان حوزه فرهنگ فراهم می‌کند. اما نمایشگاه برای من بسیار سخت بود و گاهی تنفر پیدا می‌کردم. گویی درفش داغی قلب ما را از هم بشکافد. تصویرهایی که داشتیم از هر بخش نمایشگاه به این فقدان فکر کردم و اینکه لحظه‌ای انسان هست و لحظه دیگر نیست. آنچه از این دو عزیز علی عاشوری و علیرضا رستمی باقی مانده به فرهنگ و محصولات فرهنگی ارتباط دارد.

وی ادامه داد: خبرنگاران کتاب به دلایل مختلف شایسته‌ترین افرادی هستند که نام نیک از آنها می‌ماند چون سیر به سوی کمال و تعالی را انتخاب کردند.

در ادامه از فاطمه اسحاق تبار مجری رادیو فرهنگ که به صورت تخصصی در حوزه کتاب فعالیت می‌کند، تقدیر شد.

تقدیرنامه مرحوم عاشوری که توسط همکاران خبرنگار امضا شده بود توسط دکتر عباس صالحی به فرزند آن مرحوم اعطا شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار