جمعی از هنرمندان فارسی با خلق آثار در زمینه های طراحی، نقاشی و مجسمه سازی با خانواده های جان باختگان حادثه معدن یورت در استان گلستان ابراز همدردی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به پاس همدردی طراحان و هنرمندان متعهد شیرازی با حادثه معدن زمستان یورت استان گلستان، در آیین گشایش این برنامه کارگاهی حضور یافت و ضمن ابراز تاسف برای این اتفاق دلخراش، از جامعه هنری استان خواستار همراهی با اینگونه فعالیت های فرهنگی هنری شد.
 
بر اساس این گزارش، همدردی طراحان و هنرمندان متعهد شیرازی با حادثه معدن زمستان یورت استان گلستان عجین شد و در نگارخانه وصال سبب آغاز طراحی شد که این خلق اثر بگونه کارگاهی با ذغال و به مناسبت این اتفاق دلخراش شکل گرفت.
 
گفتنی است، خلق آثار زنده با حضور هنرمندان طراح، نقاش و مجسمه ساز هر روز از ١٠ صبح تا ۷ عصر به همت انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه دارد و علاقه مندان و هنرمندان می توانند برای پیوستن به این آیین هنری در شکل گیری و طراحی آن سهیم شوند و در صورت تمایل دست به کار شده و خود نیز داوطلبانه آثاری را در ادامه این طراحی، تولید کنند.
 
گفتنی است حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه رخ داد، علاوه بر مصدوم شدن 73 کارگر، تعداد 43 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار