امام جمعه تبریز گفت : سند ۲۰۳۰ آموزشی یونسکو مصداق بارز کاپیتولاسیون فرهنگی است و پذیرش این سند هیچ معنایی در نظام اسلامی ندارد.

سند ۲۰۳۰ یونسکو مصداق بارز کاپیتولاسیون فرهنگیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری  امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود : این سند برای  عفت زدایی از جامعه نگاشته شده و با اصالت ایرانی و اسلامی متناقض است در حالی که قبل از این سند، سند تحول آموزش و پرورش ارائه شده بود که باید اجرایی می شد.
وی با اشاره به اعمال نفوذ برخی کشورها  در عالی ترین رده های سازمان ملل خاطر نشان کرد: همچون گذشته این کشورها سعی دارند طرح های نفوذ نرم خود در کشور ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را اجرا کنند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: دین زدایی و فرهنگ‌زدایی در بعضی از سرفصل و بندهای آموزش به کودکان در این سند عیان است و فقط مستشاران خارجی می‌توانند به آموزش و پرورش نظارت داشته باشند.
آیت الله مجتهدشبستری در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از دولت گلایه کردند که چرا بی‌سر و صدا این سند را امضا کرده، ادامه داد: شورای عالی فرهنگی انقلاب نیز نباید اجازه چنین کاری را به آموزش‌وپرورش می‌دادند و در چنین اسنادی باید دقت لازم انجام شود. 
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود شرایط تشخیص و ضرورت انتخاب افراد اصلح را متذکر شد و افزود : کوچکترین غفلت در انتخاب افراد نادرست جامعه را متشنج خواهد کرد.
وی  سلامت انتخابات و صیانت از برگه های رای را تکلیف شرعی و قانونی تمامی عوامل انتخاباتی برشمرد و هشدار داد: هرگونه دست اندازی در آرای مردم چهره نظام را مخدوش و مردم را از نظام اسلامی دلسرد خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت شرکت باشکوه در انتخابات و گزینش افراد اصلح مطابق فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت :  هفته آینده آذربایجانی ها همچون سایر هموطنان خود حماسه ای دیگر را پای صندوق های رای رقم زده و دشمنان ایران اسلامی را حتی از اندیشه هرگونه ماجراجویی در کشور مایوس خواهند کرد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.