جاده ابریشم یکی از غنی‌ترین و گسترده‌ترین میراث تاریخ بشری است که علاوه بر گسترش بازرگانی در دنیا، نقش بی بدیل در توسعه مناسبات انسانی - فرهنگی و تاریخی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مجید حسینی مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت:در تمامی مطالعات داخلی و خارجی که در مورد این جاده انجام شده به عبور قسمت اصلی این جاده از طریق مرو به سرخس و در ادامه به شهرهای دیگر کشور مورد تاکید قرار گرفته بنابراین سرخس می‌بایست بعنوان بکی از مهمترین شهرهای کشور عزیزمان ایران به لیست مرکز جهانی شهروندان جاده ابریشم اضافه شود.

وی افزود: از مجموع ۱۶۴ شهر که از کشورهای مختلف در لیست این مرکز قرار دارند ۳۰ شهر از ایران می‌باشد که متاسفانه نامی از سرخس برده نشده است.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت:مدارک و مستندات لازم در اینمورد از طریق اداره کل متبوع به دبیرخانه این مرکز ارسال شده و پیگیری موضوع با جدیت ادامه دارد.

حسینی افزود: اضافه شدن سرخس در لیست مرکز جهانی شهروندان جاده ابریشم ضمن آنکه احقاق حق تاریخی و مسلم این شهرستان است فرصت تازه‌ای برای معرفی شهزستان و برخورداری از فرصتهای تازه در حوزه گردشگری و مزایای اقتصاد گردشگری بوده و علاوه بر فراهم سازی زیرساختهای توسعه می‌تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موثر باشد.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس تصریح کرد: دبیرخانه مرکز جهانی شهروندان جاده ابریشم تقریبا هرسال برنامه‌ای با حضور شهرداران و مسئولین شهرهای این مسیر تاریخی برگزار می‌کند که فرصتهای تازه‌ای برای رشد و عمران و آبادانی این شهر‌ها در تعاملات چندجانبه مهیا می‌کندکه امیدواریم از امسال این فرصت برای سرخس فراهم شود.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.