نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: درختکاری فریب افکار عمومی و به معنای بازی دادن و مسخره کردن مردم خوزستان است در حالی که مردم فهیم و بصیر هستند و می دانند مسئله از چه قرار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،آیت الله محسن حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم خوزستان مطالباتی دارند که این مطالبات تلاش برای سالم سازی محیط زیست و محو آلودگی ها و در رأس آن حل مسئله ریزگردها به صورت صحیح است نه به صورت غیرحقیقی و به عنوان مسکن به درد نمی خورد.

وی افزود: درختکاری اگرچه فوائد و ثمراتی دارد اما ازآنجا که دیر به ثمر می رسد نتیجه مطلوب ندارد همان طور که طرحی که اکنون برای نهالکاری کانون های فوق بحرانی دارند برای کاشت۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار درخت کاری است که ۵ سال طول می کشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این ۳۰ هزار هکتار نسبت به کل کانون های ریزگردها پنج درصد است در حالی که اگر بخواهند کل ۶۰۰ هزار هکتار را درختکاری کنند یک قرن طول می کشد، در حالی که یک راه سریع و معقول وجود دارد و آن هم آب هایی که از خوزستان به جاهای دیگر منتقل شده به خوزستان برگردانده شود.

آیت الله حیدری ادامه داد: میلیاردها مترمکعب آب از خوزستان به جاهای دیگر منتقل شده و هر چه تاکنون آب منتقل شده کافی است و بر اثر همین انتقال آب است که زمین های خشکیده شده منبع ریزگردها شده است با رساندن آب طی یک ماه می توان ریشه ریزگردها را بخشکانند.

وی بیان کرد: اما مسئولان به جای انجام این کار درختکاری می کنند و معاون اول رئیس جمهور در همان هفته ای که تونل انتقال کارون به کرمان را افتتاح می کند به خوزستان می آید و نمایش کاشتن درخت را برای مردم اجرا می کند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این فریب افکار عمومی و به معنای بازی دادن و مسخره کردن مردم خوزستان است در حالی که مردم خوزستان فهیم و بصیر هستند و می دانند مسئله از چه قرار است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه اولین مطالبه ما از رئیس جمهور آینده حل مسئله ریزگردها به طور اصولی است، بیان کرد: دومین مطالبه ما از مردم خوزستان تجدیدنظر در انتقال بی رویه آب خوزستان به استان های دیگر و احیای دو میلیون هکتار از اراضی خوزستان است که این همان مطلوب و ایده رهبری است.

وی گفت: اگر این دو میلیون هکتار از اراضی خوزستان آباد شود نه تنها مشکل بیکاری جوانان خوزستان حل می شود بلکه مواد غذایی ملت ایران حتی اگر ۱۶۰ میلیون نفر هم شوند حل می شود.

امام جمعه موقت اهواز افزود: آب های خوزستان باید برای خود ما بماند در حالی که زمین و هوای مناسب داریم، آب ما در معرض خطر است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه دادن حق اولویت استخدام در طرح های ملی در خوزستان چهارمین مطالبه ما از رئیس جمهور آینده است، گفت: وقتی طرح یا کارخانه ای در منطقه ای از خوزستان راه اندازی می شود باید ۵۰ درصد نیروهایش از مردم بومی همان منطقه باشند و ۳۰ درصد از بقیه استان و ۲۰ درصد دیگر هم از خارج استان باشد همانطور که در سایر استان ها این رویه جاری و برقرار است.

وی با بیان اینکه اگر این رویه در خوزستان اجرا شود هیچ بیکاری در استان باقی نمی ماند، تصریح کرد: الان نرخ بیکاری در خوزستان دو برابر نرخ بیکاری در کشور است، نرخ کشوری ۱۲.۴ درصد و نرخ بیکاری خوزستان ۲۵ درصد است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روا و سزاوار نیست که خوزستانی که در جنگ تحمیلی همه زیرساخت هایش را از دست داد و ۷۵ درصد بار جنگ را به دوش کشید و بیش از ۱۰ درصد شهدای جنگ را تقدیم کرد اینگونه مورد جفا قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.