معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج از ارجاع یک هزار و 513 پرونده به کمیسیون ماده 100 در سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛لقمان حیدری ، با اشاره به اینکه مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان سازی از شهرداری پروانه اخذ کنند، گفت: شهرداری موظف است بر اساس قانون از عملیات ساخت ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد جلوگیری کند .

وی افزود: یکی از کمیسیون‌هایی که به پروندهای تخلفات ساختمانی رسیدگی خواهد کرد کمیسیون ماده 100 است که سال گذشته و با هدف برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز این کمیسیون‌ها بصورت مستمر برگزار شد .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج با بیان اینکه پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 با محوریت ساخت و سازهای مازاد پروانه و یا بدون پروانه هستند، عنوان کرد: بعد از مراجعه متقاضیان برای کارشناسی، کارشناسان این شهرداری نسبت به بررسی وضعیت ملک مورد نظر اقدام کرده و در صورت دارا بودن تخلف به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده خواهد شد .

وی از ارجاع یک هزار و 513 پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده 100 در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد 935 پرونده نیز در کمیسیون تجدید نظر و 82 پرونده وارده هم طی هم سال گذشته در کمیسیون ماده 100 مورد بررسی قرار گرفت .

حیدری اعلام کرد: از تعداد یک هزار و 513 پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده صد با احتساب پرونده‌های مانده سال قبل برای یک هزار و 535 پرونده رای صادر شده که برای 838 پرونده جریمه، برای 426 فقره حکم تخریب و برای 271 پرونده هم نیز حکم تخریب، جریمه و تبدیل به حالت اولیه صادر شد .

وی تصریح کرد: 935 پرونده در کمیسیون تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت که برای 909 پرونده حکم صادر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج عنوان کرد: بیشترین تعداد پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 در سال گذشته مربوط به شهرداری منطقه سه با 387 پرونده و ناحیه منفصل شهری ننله هم با 18 پرونده کمترین پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده 100 راداشت .

حیدری گفت: اهداف کمیسیون ماده 100 حرکت بر بستر قانون است و تمام تلاش ما بر آن است در این زمینه با وحدت رویه و بدون تبعیض نسبت به رسیدگی به تخلفات ساختمانی اقدام کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.