ساری،

نشاکاری شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از نشاکاری 70 درصد شالیزارهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهیدی فر افزود: از 210 هکتار از زمینهای شالیزاری مازندران تاکنون 150 هزار هکتار نشا کاری شد.

وی گفت: حدود سه هزاز هکتار از زمینهای شالیزاری به زیر کشت کلزا قرار دارند که تا یک هفته آینده با برداشت کامل کلزا به زیر کشت نشا خواهند رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تامین آب زمینهای شالیزاری، افزود: الباقی زمینهای شالیزاری که در حالت آب پخش و تکمیل آبگیری هستند، با توجه به آماده بودن خزانه نشا این اراضی، تا قبل ازخرداد نشاکاری می شوند.

شهیدی فر با اشاره به تبدیل برخی ازباغات به زمینهای شالیزاری، گفت: برخی از کشاورزان که در چند سال اخیر این زمینهای شالیزاری را تبدیل به باغ کرده بودند به عالت خسارت سرما به این باغها آنها دوباره به کشت برنج در اراضی خود روی آورده اند.

وی افزود: کشاورزانی که زمینهایشان از استعداد برنج کاری برخورداراست نباید زمین هایشان را با توجه به تجربه تلخ احتمال خسارت سرما، تبدیل به باغ کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت برنج را مطلوب کشاورزان دانست و ابراز امیدواری کرد که امسال کشاورزان از کشت و کار خوبی برخوردار باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار