اگر ملتی گذشته خود را فراموش کند، هیچ آینده روشنی را نمی‌توان برای او تصور کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ داود پاک‎‎طینت مدیر مرکز اسناد و كتابخانه ملی يزد با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر به تشریح اهمیت اسناد و لزوم توجه بیشتر به اسناد اداری پرداخت.

  پاک‎‎طینت اسناد را نشان دهنده اصالت و گذشته یک ملت دانست و گفت: اگر ملتی گذشته خود را فراموش کند، هیچ آینده روشنی را نمی‌توان برای او متصور بود.

وی از کلیه مدیران شهرستان اشکذر خواست تا نسبت به بایگانی‌های خود حساسیت داشته باشند و طبق قانون از اسناد اداری مراقبت کنند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان با اعلام آمادگی جهت ارزشیابی اسناد ادارات شهرستان، گفت: هر اداره‌ای که تمایل داشته باشد، مرکز اسناد آمادگی دارد تا نسبت به اعزام کارشناس برای ارزشیابی اسناد اقدام كند.

پاک‌طینت همچنین به اهمیت اسناد اهدایی اشاره کرد و خواستار توجه جدی آنان به اسناد موجود در خانواده های سرشناس شهرستان شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز آمادگی دارد ضمن پذیرش اسناد اهدایی خانواده‌ها، در صورت تمایل آنها را خریداری کند یا به صورت دیجیتال در مرکز ثبت کند.

مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به منظور گرد آوری، سامان دهی و اطلاع رسانی اسناد و مدارک استان در سال 1380 تاسیس و پایه گذاری شد.

این مدیریت وظیفه حساس و خطیر شناسایی، جمع آوری، ارزشیابی، طبقه بندی و حفظ و نگهداری اسناد ادارات و نهادها و همچنین اسناد اهدایی خانواده ها را برعهده دارد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.