رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه یکی از شهروندان می‌کرد‌، خبر داد.

دستگیری فرد انتشار دهنده مطالب کذب بر علیه یکی از شهروندانبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محسن محمودی گفت: درپی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینکه اخیراً فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه اقدام به ارسال مطالب خلاف واقعیت و پیام‌های توهین آمیز و نشر اکاذیب نموده که باعث آبروریزی و هتک حیثیت و سلب آرامش وی شده است که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: با بهره‌گیری از روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی و بررسی سوابق و مستندات موجود‌، هویت کاربر ایجاد کننده پروفایل فوق استخراج و فرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: هنگام تحقیق از متهم، وی ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی خود بوده ولی با مشاهده ادله و مستندات مربوطه عنوان نمود که فرد متهم اصلی در حقیقت با استفاده از تجهیزات و امکانات وی اقدام به ایجاد کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده و از آن طریق نسبت به شاکی تهمت و افترا و انتشار مطالب کذب نموده است که متهم اصلی شناسایی و پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی را یکی از چالش‌های این فضا خواند و گفت‌: در فضای مجازی هر اقدامی قابل ردیابی است و هر فرد بالاخره رد پایی از خود در این فضا به جا خواهد گذاشت اما باید بدانیم که هر عملی از قبیل توهین و تهدید و ... که در فضای حقیقی جرم تلقی می شود مطمئناً انجام این عمل در فضای مجازی نیز جرم خواهد بود پس در صورت برخورد با چنین مواردی می‌توانید علیه فرد متخلف شکایت نماید و به یاد داشته باشیم افرادی که باعث بر هم زدن نظم و امنیت فضای مجازی می‌شود تخلف محسوب شده و طبق قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد. ضمناً شهروندان از در اختیار گذاشتن تجهیزات رایانه‌ای‌، سیم کارت‌های تلفن همراه و یا کد‌های مخابراتی و شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران خودداری نمایند تا از آنها سوء‌استفاده بعمل نیاید چراکه در این صورت خود آنها پاسخگو خواهند بود.
 
سرهنگ محمودی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخششش ارتباطات مردمی با ما گزارش کنند.
 
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار