یک مفتی افراطی سعودی خواستار ممنوعیت صلیب بستن فوتبالیست‌ها شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی؛ یک مفتی افراطی سعودی از فیفا خواست تا حرکت صلیب بستن بازیکنان فوتبال حین ورود به زمین را ممنوع کند.

"محمد العریفی"، از مفتی‌های سعودی با انتشار پستی در حساب کاربری توییتر خود که بیش از ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار دنبال کننده (فالوور) دارد، نوشت: «من ویدئوهایی از ورزشکاران، بازیکنان فوتبال و رقابتهای تیراندازی دیده ام که پس از پیروزی، علامت صلیب را روی سینه خود می‌بندند. سوال من از این است که چرا قوانین فیفا این حرکت را ممنوع نکرده است؟»

مفتی سعودی به صلیب بستن فوتبالیست‌ها هم اعتراض کرد! +توئیت

با انتشار این پست، بسیاری از کاربران توییتر با حمله به حساب کاربری وی، اظهارات این مفتی سعودی را محکوم کرده و آن را برگرفته از نفاق ذاتی وی قلمداد کردند.

بیشتر کاربران با اشاره به این که ورزش زبان اتحاد ملل است اعلام کردند در رقابتهای ورزشی فرهنگهای مختلف به شیوه‌های متفاوت پیروزی خود را نشان می‌دهند. صلیب بستن در مسیحیت و تعظیم کردن در اسلام نوعی سپاسگزاری محسوب می‌شود.

یکی از کاربران پا را فراتر نهاد و در پاسخ به این توئیت نوشت: «عناصر گروه تروریستی داعش نیز علامت صلیب و صلیب بستن را ممنوع کردند! اگر ابوبکر البغدادی رئیس فیفا شود می‌توانی چنین درخواستی داشته باشی.»

نمادهای مذهبی همواره یک موضوع داغ در فوتبال بوده است. باشگاه رئال مادرید چندی پیش در راستای افزایش محبوبیت خود در میان مسلمانان نشان صلیب را از لوگوی رسمی خود حذف کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۲:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
از اين مفتي ها مفتش هم دو قرون نمي ارزه از بس كه زر مفت ميزنن
بهش بگين فوضول اديان ديگه نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مسیحیان حق دارند مناسک دینی خود را به جا بیاورند. به مفتی کافران همچون تو مربوط نیست.
آخرین اخبار