اگر می‌خواهیم دست‌درازی و تعرض به اراضی ملی انجام نشود باید حدنگاری را دقیق‌تر و سریع‌تر و بهتر انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید وجیه‌الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: ارزش زمین‌های حوزهٔ منابع طبیعی غرب مازندران کمتر از تهران نیست و بلکه در مواردی قیمت زمین بیشتر از تهران است.

وی افزود: این منطقه در تاریخچهٔ ساختار و تشکیلات منابع طبیعی کشور نیز جایگاه مهمی دارد و جنگل‌داری نوشهر در سال 1327 تأسیس شد.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم دست‌درازی و تعرض به اراضی ملی انجام نشود باید حدنگاری را دقیق‌تر و سریع‌تر و بهتر انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: ادارات منابع طبیعی ضمن صیانت از اراضی ملی، باید مراقب باشند اراضی شخصی مردم، ملی اعلام نشود و روند رسیدگی به امور باید به نحوی باشد که مردم گرفتار پیچ و خم اداری نشوند.

حدنگاری (cadastre) به معنای ثبت رسمی موقعیت و اندازه و ارزش و مالکیت هر ملک است و نقشه حدنگاشتی (cadastral map) به نقشه‌ای گفته می‌شود که مرز قطعات تفکیکی زمین را اغلب به همراه طول و زاویۀ حامل (bearing) آن‌ها و مساحت هر یک از قطعات نمایش می‌دهد و از آن برای توصیف و ثبت مالکیت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار