بندرعباس؛

تولید کمپوست از زباله

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از آغاز عملیات ساخت کارخانه تولید کمپوست با استفاده از زباله خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، پطرس ترابی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: این کارخانه علاوه بر تولید کمپوست، به تولید گاز و انرژی نیز می‌پردازد.
 
وی افزود: نحوه فعالیت این کارخانه به گونه‌ای است که زباله‌های تفکیک نشده وارد کارخانه می‌شود و در شش مرحله کاغذ، پلاستیک، قوطی و شیشه از مواد آلی جدا شده که این مواد جدا شده به قسمت بازیافت و مواد باقیمانده آلی به بخش خشک‌کن و سالن‌های تولید گاز منتقل می‌شود.
 
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: شرکت‌های داخلی و خارجی آمادگی خود را برای مشارکت در احداث این کارخانه اعلام کرده‌اند که در شش ماه اول سال اقدامات لازم شروع می‌شود.
 
ترابی با اشاره به اینکه زباله‌های تر و خشک حریم شهر بندرعباس با هم جمع می‌شوند و مکان دفن آن ها نیز مشخص نیست، افزود: با احداث این کارخانه می‌توان زباله‌های حریم شهر بندرعباس را تفکیک کرد.
 
وی گفت:ساخت  این کارخانه طی مدت دو سال به پایان می رسد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: 380 تن زباله روزانه از سطح شهر بندرعباس جمع‌آوری می‌شود که میانگین ماهانه آن حدود  12هزار  تن است.
 
 ترابی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی بندرعباس به لحاظ کمی بارندگی‌ها و نوع خاک، تولید کود کمپوست می‌تواند در اصلاح خاک، بازگشت عناصر مغذی متناسب با کیفیت خاک مؤثر باشد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.