سمنان؛

برگزاری طرح قرآنی 1451 در کانون مساجد استان سمنان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۱ در سطح کانون‌ مساجد این استان در ماه رمضان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت : طرح قرآنی 1451 با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در مراکز فرهنگی و قرآنی برگزار می شود.

 حجت الاسلام محمدرضا حدادیان تشویق و ترغیب عموم علاقمندان، جهت انس با آیات قرآن کریم، زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفتمان سازی وتدبر در قرآن کریم، مشارکت وهم افزایی در اجرای برنامه های قرآنی با سایر نهادها ودستگاه  های قرآنی از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه این طرح قرآنی برای تمامی مقاطع سنی است و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند، افزود: طرح 1451 با محوریت دو سوره ملک و واقعه همزمان با ماه مبارک رمضان امسال آغاز می شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به سوره محوری این طرح تصریح کرد : همزمان با ماه مبارک رمضان، سوره 30 آیه‌ای «ملک» به تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده است و هر آیه در یک روز برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پس از عید فطر نیز سوره مبارکه «واقعه» برای ادامه طرح 1451 در نظر گرفته شده است، گفت : این سوره 96 آیه‌ای مطابق با سال 1396 و با محوریت «سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» انتخاب شده است.

 حدادیان افزود : مساجد، پایگاه اصلی قرآن هستند بنابراین وظیفه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نیز احیای قرآن است و نباید این وظیفه ذاتی در هیچ شرایطی فراموش شود.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.