حداد عادل در روز پاسداشت زبان فارسی مهمان رادیو تهران می‌شود

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امشب به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی مهمان برنامه «گفتاورد» رادیو تهران می شود.

حداد عادل در روز پاسداشت زبان فارسی مهمان رادیو تهران می‌شود
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امشب به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مهمان برنامه «گفتاورد» رادیو تهران می شود.
 
انسیه سمیع پور، تهیه کننده برنامه گفتاورد دوشنبه ها با اشاره به گرامیداشت زبان و ادب فارسی در رادیو تهران خاطر نشان کرد: برنامه گفتاورد دوشنبه ها درباره ادبیات، ذهن و زبان تعداد زیادی از شاعران و نویسندگان است. امشب هم به مناسبت  ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و سالروز شاعر بلندآوازه ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی، با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه واژه گزینی روی آنتن می رود.
 
به گفته این تهیه کننده،  گفتاورد برنامه ای گفتگومحور است که با حضور فرهیختگان، صاحبنظران و اندیشمندان کشور برای تبیین موضوع های فرهنگی و اندیشه ای طراحی شده است. شبکه رادیویی تهران با برنامه گفتاورد در شب های دوشنبه به معرفی شاعران و بررسی اشعار آنها می پردازد.
 
سیری در زندگی، احوال و آثار، زمانه و ذهن و زبان شاعران و نویسندگان و نظم پردازان پارسی گو مضمون برنامه گفتاورد با رویکرد ادبیات و اندیشه است. همچنین تحلیل و بررسی اشعار و دیوان شعر شاعران به همراه تاریخچه زندگی آنها از دیگر بخش هایی این برنامه است.
 
بنا بر این گزارش، گفتاورد برنامه ای گفتگو محور اندیشه ای است که از گروه اخلاق و زندگی شهروندی تقدیم مخاطبان می شود و هر شب جز جمعه ها از ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود.
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار