رییس جمهور افغانستان، رسما فرمان توزیع شناسنامه های الکترونیکی را صادر کرده است.

رییس جمهور فرمان توزیع شناسنامه های الکترونیکی را صادر کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، رسما فرمان توزیع شناسنامه های الکترونیکی را صادر کرده است.
 
آقای غنی روز شنبه تاریخ ۲۳ ثور، رسما در مورد روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی و نظارت این پروسه ملی از جانب معاونت دوم ریاست جمهوری و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی فرمان صادر کرد.

این فرمان که به منظور تسریع در روند صدور شناسنامه های الکترونیکی صادر شده است موضوعاتی چون مرجع تطبیق برنامه توزیع شناسنامه های الکترونیکی، تطبیق پلان عملیاتی، تفتیش امور مالی واجرائیوی، ایجاد کمیته رهبری، تأمین شفافیت در پروسه استخدام و مکلفیت و گزارش دهی برنامه توزیع شناسنامه های الکترونیکی را در شش ماده در بر می گیرد.

براساس این فرمان، اداره مرکزی ثبت احوال نفوس مسئول تطبیق برنامه توزیع شناسنامه های الکترونیکی می باشد، وزارت داخله، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و وزارت مالیه موظف شده اند که تجهیزات و وجوه مورد نیاز این اداره را تأمین نمایند.

رییس جمهور بر اساس این فرمان، نظارت از تطبیق این پروسه ملی را به کمیته ای تحت رهبری استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس اجرائی حکومت وحدت ملی و با عضویت مشاور رییس جمهور و نهادهای ذیربط سپرده است.

همچنین در این فرمان تصریح شده است که از این پس تفتیش امور مالی و اجرائیوی اداره مرکزی ثبت احوال نفوس به یکی از نهادهای معتبر بین المللی تفتیش سپرده می شود.

در این فرمان تصریح شده است که پلان عملیاتی مرحله آزمایشی توزیع شناسنامه های الکترونیکی در ظرف ۹۰ روز پس از صدور این فرمان رییس جمهور، عملی می گردد.
 
براساس این فرمان تمام ادارات دولتی مکلف اند که در زمینه تطبیق این پروسه همکاری همه جانبه نموده و اداره مرکزی ثبت احوال نفوس از پیشرفت روند کار و استفاده مؤثر از منابع مالی این برنامه، به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری و وزارت مالیه گزارش بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار