ساری؛

اختصاص اعتبار میلیاردی به هنرستان‌های مازندران

برای نخستین بار یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار پارسال به هنرستان‌های مازندران اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،اسفندیار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تخصیص یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها در سال 95 گفت: ‌این مبلغ برای نخستین بار در استان از سوی استاندار اختصاص یافت و تمامی آن برای خرید تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های سطح استان مصرف شد .

وی اجرای سند تحول بنیادین بدون آماده بودن زیرساخت‌های لازم را از چالش‌های پیش روی نظام آموزشی دانست و افزود: در کنار فرآیند یاددهی-یادگیری با کیفیت مطلوب باید بر مهارت ورزی دانش‌آموزان نیز تاکید کرد و نظام آموزشی دانش‌محور کارآمد و قابل اتکا نخواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران دست‌یابی به جامعه دانایی‌محور را درگرو توجه به علم، اخلاق و ارزش قمداد کرد و گفت: در این میان انتقال فرهنگ و اتصال نسل دیروز به امروز، ایجاد شرایط مطلوب یاددهی و یادگیری و تربیت نیروی انسانی در جامعه، والدین و دانش‌آموزان از مأموریت‌های اصلی دستگاه آموزش و پرورش است.

نظری هدایت نامتوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی در بحث هدایت تحصیلی را از دیگر مسائل پیش‌رو در آموزش و پرورش فعلی عنوان کرد و افزود: ورورد بی حد و حصر کتب آموزشی از سوی مؤسسات و ایجاد فاصله میان معلم و دانش‌آموز و کتاب درسی و نیز عدم اعتبار در نوسازی ناوگان آموزش و پرورش به ویژه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش از جمله موضوعاتی است که نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

وی گفت: هنر ما باید این باشد که همه‌ی دستگاه‌ها را در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت دهیم تا تربیت دانش‌آموزان به بهترین شکل صورت گیرد.

نظری افزود: در سال 92 رتبه مازندران در اجرای پروژه مهر 18 بوده که در سال 95 به همت مسئولین آموزش و پرورش مازندران با کسب نمره 100 به مقام نخست دست یافت.

وی نرخ پوشش تحصیلی در دوره دوم متوسطه در سال 95 را 91.5 درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ در دوره اول متوسطه 98.5 درصد بوده است.

معاون آموزش متوسطه مازندران با اشاره به کسب رتبه سوم کشور در مسابقات ملی آزمایشگاهی در سال 95 گفت: کسب رتبه اول در جشنواره تدریس برتر در رشته عربی، کسب سه رتبه برتر کشور در هتفمین جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو و کسب دو رتبه برتر در همفتمین دوره المپیاد نانو نیز در سال 95 اتفاق افتاد و این در حالی است که در سال 92 در هیچ‌یک از این حوزه‌ها موفقیتی به دست نیامده بوده است.

نظری با اشاره به فعالیت 15 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سال 92 گفت: این تعداد در سال 95 به 32 شهرستان و منطقه افزایش یافته است.

وی با تأکید بر توجه این دستگاه بر ایجاد ابتکارات در حوزه آموزشی افزود: از سال 93 تا کنون طرح‌های توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران و طرح والدین همراه در راستای نقش‌آفرینی والدین و مشارکت آن‌ها در امور آموزشی و پرورشی در حال اجرا است.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار