ایتالیا 4 قایق گشتی خود را برای تقویت گارد ساحلی لیبی به این کشور اعزام کرد تا از قاچاق انسان جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الیوم السابع، ایتالیا با هدف تقویت تلاش های منطقه ای برای جلوگیری از قاچاق انسان در لیبی، 4 قایق گشتی به گارد ساحلی این کشور تحویل داد.

مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا، در سفر  روز گذشته (دوشنبه) خود به طرابلس -پایتخت لیبی- و دیدار با فائز سراج، رئیس شورای ریاستی و برخی از مسئولان این کشور، 4 قایق گشتی را به گارد ساحلی لیبی تحویل داد.

وی گفت: مسئولان و دریانوردان توانایی آن را دارند که تلاش های خود را برای سیطره بر آب های منطقه ای لیبی افزایش دهند؛ مسئله ای که اهمیت بسیاری دربرقراری ثبات در این کشور دارد. مقامات لیبیایی همچنین می‌توانند همکاری کشورهای اروپایی در این چارچوب را پذیرا باشند و با قاچاق انسان از کشورشان مقابله کنند.

وزیر کشور ایتالیا افزود: ایتالیا در تامین امنیت دریای مدیترانه و مقابله با قاچاق انسان و فعالیت های تروریستی قوی است و در هفته های آینده، 6 قایق گشت زنی دیگر به لیبی ارسال می کند.

در خبری دیگر از لیبی، مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور اعلام کرد:  وقت آن رسیده است که تصمیم قاطعانه ای برای حل بحران لیبی اتخاذ شود.

وی در دیدار با خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس، گفت: دیدارهایی که با طرف های لیبیایی و کشورهای همجوار آن داشته ام، نشان داد که همگی برای حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران این کشور اتفاق نظر دارند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار