رییس اتحادیه ناشران افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

صنعت نشر افغانستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد/ درخواست از دولت افغانستان برای معافیت ناشران از پرداخت مالیات

شیر احمد سعیدی گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد ورود آثار نویسندگان افغانستانی به بازار نشر ایران خواهیم بود.

شیر احمد سعیدی: صنعت نشر در افغانستان رو به رشد است / دولت ناشران را از پرداخت مالیلت معاف کند / به زودی ویترین آثار فرهنگی افغانستان در ایران راه اندازی خواهد شد
شیر احمد سعیدی مدیر عامل انتشارات سعیدی و رييس اتحادیه ناشران افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت صنعت نشر کتاب در افغانستان اظهار داشت: ناامنی‌های سالهای گذشته افغانستان موجب شد که صنعت نشر این کشور از وضعیت قابل قبولی برخوردار نباشد، اما دولتمردان افغانستان تلاش می‌کنند که این صنعت را جزء مباحث مهم کشور قرار دهند.

رئیس اتحادیه ناشران افغانستان با بیان اینکه صنعت نشر کشور اخیرا در وضعیت مطلوبی قرار گرفته ، افزود: اکنون 30 ناشر عمومی و تخصصی در افغانستان به تولید و چاپ کتابهای مختلف در زمینه‌های ادبی، کتب دانشگاهی و علوم پزشکی مشغول هستند.
 
شیر احمد سعیدی اضافه کرد: کتاب‌ها و آثار افغانستان با استقبال مخاطبان ایرانی روبرو هستند و از این رو تلاش می‌کنیم زمينه‌ی ورود کتاب‌های افغانستان به بازار نشر ایران را فراهم کنیم که البته این موضوع با استقبال مسئولان ایرانی همراه شده است.

وی با بیان اینکه در آینده بسیار نزدیک شاهد ورود آثار نویسندگان افغانستانی به بازار نشر ایران خواهیم بود، افزود: اخیرا مؤسسه‌ی فرهنگی «بوی انار سرخ » در تهران آغاز به کار کرده تا ویترین فرهنگی آثار مکتوب و غیر مکتوب نویسندگان و هنرمندان افغانستانی در ایران باشد.
 
این ناشر افغانستانی با بیان اینکه دولت افغانستان برای اداره کشور به حمایت‌های مالی ساير کشور‌ها نیاز دارد و نمی‌تواند از ناشران داخلی حمایت کند، تاکید کرد: بنده به حیث رییس اتحادیه ناشران این کشور از دولتمردان کشورم می‌خواهم که ناشران و کتاب‌فروشان داخل کشور را از پرداخت مالیات منع کنند و زمینه‌های لازم برای خرید کتاب از سوی دولت فراهم شود تا شاهد خاک خوردن آثار چاپ شده در قفسه کتاب فروشی‌ها نباشیم.

سعیدی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ایران در کابل یادآور شد: در این نمایشگاه 60 ناشر ایرانی و بیش از 30 ناشر افغانستانی حضور داشتند که خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی را در بین اهالی قلم، دوستداران کتاب و اصحاب رسانه داشت.

وی برپایی این گونه نمایشگاه‌های مشترک را بسیار موثر و سازنده دانست و افزود: اینگونه نمایشگاه‌ها علاوه بر آشنایی خوانندگان کتاب با آثار جدید، فرهنگ کتاب‌خوانی را هم در بین عموم مردم تقویت می‌کند و به تبع آن زمینه‌ی هم‌پذیری را در بین اقشار مختلف جامعه افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.