ییلدریم: تصمیم آلمان برای پناه دادن به کودتاچیان روابط دو کشور را تیره‌تر می‌کند

نخست‌وزیر ترکیه اظهار داشت تصمیم مقامات آلمان مبنی بر اعطای پناهندگی به متهمان شرکت در کودتای نافرجام ترکیه، در روابط دو کشور ایجاد تنش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، بینالی ییلدیریم – نخست وزیر ترکیه – گفت تصمیم آلمان برای پناه دادن به افرادی که به طرح‌ریزی کودتای نافرجام اخیر ترکیه متهم شده اند، تنش‌ها میان آنکارا و برلین را افزایش می‌دهد.

در روزهای گذشته، مقامات آلمان اعلام کردند از کودتای نافرجام اخیر ترکیه تا کنون، 414 تبعه ترکیه با گذرنامه‌های دیپلماتیک و مجوز کاری از دیگر دولت‌ها در آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

وزارت کشور آلمان تایید کرد درخواست پناهندگی بسیاری از این افراد که گذرنامه‌های دیپلماتیک داشته اند، پذیرفته شده است. با این‌حال، مقامات آلمان درباره این‌که آیا نیروهای نظامی ترکیه نیز در میان این افراد بوده اند یا خیر اظهار نظر نکردند.

ترکیه حامیان فتح‌الله گولن – مبلغ مذهبی و رقیب سیاسی رئیس جمهور این کشور – را مسئول طرح‌ریزی کودتای نافرجام اخیر می‌داند. گولن که در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد، این اتهامات را رد کرده است.

ییلدریم در سخنرانی خود افزود: "تصمیم آلمان برای پناه دادن به سربازان کودتاچی، موضوعی است که تنش‌ها در روابط دو کشور را افزایش خواهد داد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار