رئیس موسسات غیرانتفاعی و موسسات غیردولتی گفت: برخی از بندهای سند ۲۰۳۰ یونسکو به خصوص برای بانوان مطابق ارزش‌های ایرانی و اسلامی نیست.

علی آهون‌منش رییس موسسات غیر‌انتفاعی و مؤسسات غیر‌دولتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار داشت: سازمان یونسکو قرار است تا سال ۲۰۳۰ جزئیات سند ۲۰۳۰ را اجرا کند که محتوای آن از نظر آموزش و پرورش مطابق فرهنگ ایرانی – اسلامی نیست.

وی عنوان کرد: بر اساس سند ۲۰۳۰ که به وسیله یونسکو مطرح شده، آموزش بانوان می‌بایست بطور مساوی و در شرایط معین مانند مردان انجام شود که برخی از مفاد این سند با ارزش‌های دینی و فرهنگ کشورمان تناقض دارد.

آهون‌منش گفت: برنامه سر‌آمدی آموزش عالی که به مدت ۱۰ سال است در حال حاضر سال دوم آن را پشت سر می‌گذرانیم که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ بتوانیم به جایگاه اصلی بر طبق سند چشم‌انداز در آموزش عالی برسیم.

وی با بیان اینکه طرح سر‌آمدی آموزش عالی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: برنامه زمان‌بندی امتحانات پایان تر‌م بدون تغییر در زمان مقرر برگزار می‌شود و زمان امتحانات به خاطر ماه مبارک رمضان هیچ تغییری نکرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.