گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: صلح با حکومت فعلی افغانستان به مثابه تسلیم شدن به دشمن و مغایر با باورهای این گروه است.

طالبان: با دولت کنونی افغانستان صلح نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان همزمان با احتمال افزایش نیروهای خارجی در افغانستان اعلام کرده که این گروه وارد مذاکرات صلح با حکومت فعلی افغانستان نخواهد شد.

«ذبیح الله مجاهد» که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند با انتشار بیانیه‌ای گفته است که این گروه، صلح با دولت افغانستان را به معنای «تسلیم شدن به دشمن» می‌پندارد.

وی گفته است که صلح با حکومت فعلی افغانستان به مثابه تسلیم شدن به دشمن و مغایر با باورهای اسلامی است.

سخنگوی طالبان تاکید کرده است که طالبان اسلحه خود را به "دشمن" تسلیم نکرده و با آنان همکاری نخواهند کرد.

در این اعلامیه، طالبان ادعاهای مسوولان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار مبنی بر تماس برخی از رهبران طالبان با این حزب به هدف پیوستن به پروسه صلح را به شدت رد کرده و آن را "تبلیغاتی و بی بنیاد" خوانده است.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به تازگی مدعی شده است که شماری از رهبران سیاسی گروه طالبان برای پیوستن به پروسه صلح با این حزب در تماس شده اند.

گفتنی است که گروه طالبان در حالی مذاکرات صلح با حکومت افغانستان را به شدت رد می کند که قرار است در آینده نزدیک امریکا و ناتو درباره افزایش نیروهای خود در افغانستان تصمیم بگیرند.

قرار است که نشست سران کشورهای عضو ناتو با حضور رییس جمهور آمریکا در 25 ماه می (9 روز دیگر) در بروکسل برگزار شود.

انتظار می رود که مسایل امنیتی افغانستان یکی از موضوعات مهم سران کشورهای عضو ناتو در این نشست باشد و مساله افزایش نیروهای ناتو و امریکا در این نشست مطرح شود.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار