همزمان با روز بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي، پنج جلد كتاب منتشرشده توسط مركز اصفهان شناسي و خانه ملل با حضور اساتید و شاهنامه‌پژوهان رونمايي شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان، به مناسبت روز بزرگداشت شاعر حماسه‌سرای ایرانی فردوسی بزرگ بود و کتابخانه مرکزی اصفهان این بار هم ميزبان حضور جمعیت فراوانی از دوستداران این شاعر پارسی‌گوی و نام‌آور ایرانی شد.
همه آمدند تا با همکاری مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، میزبان استاد برجسته "میرجلال‌‌الدین کزازی" عضو هیات علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجه دانشگاه علامه طباطبایی باشند.
"سپاهان" شهر شور و شیدایی
در ابتدای برنامه استاد میرجلال‌الدین کزازی بزرگداشت فردوسی در شهر" سپاهان" را به فال نیک گرفت و گفت: سپاهان، شهر شور و شیدایی است. از هر سویی که به این شهر زیبا نگاه شود می‌توان نشانه‌هایی از تاریخ و فرهنگ را در آن مشاهده کرد.
وی زیبا‌پرستی ایرانیان را یکی از برترین ویژگی‌های آنان عنوان کرد  و افزود: ما قبل از اینکه اندیشه‌ورز و دانش‌ور باشیم، عاشق زیبایی بودیم که این امر در بن مایه جان ما رسوخ کرده است.
وی" شاهنامه" را فرهنگ ادب و منش ایرانی دانست و تصريح كرد: اگر می‌خواهید بدانید چه کسی ایرانی است، ایرانی راستین، سرشتین ناب نژاده دارد و آنکه در خور این نام بلند ارجمند بهینه است، بسنده اینکه ببینید چه پیوندی با شاهنامه دارد.
 
در پایان برنامه و در آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان "فردوسی و زبان پارسی" از پنج عنوان از کتاب‌های منتشر شده توسط مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان با حضور اساتید و شاهنامه‌پژوهان رونمایی شد.
 
این کتاب‌ها شامل «آشنا-روشنا» نوشته دکتر حمید فرهمند، جلد 1 و 2 "منظومه اصفهان" نوشته پیمان کلانتر معتمدی و دو کتاب ارزشمند با نویسندگی و ترجمه مرتضی مشتاقی با عنوان "پیامبر" ترجمه جبران خلیل جبران و " شكُفتنی دیگر" بود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار