به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید شبکههای حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم، بیان داشت: برای رفاه مردم و توسعه بیش تر در استان باید ارتباطات را با استانهای دیگر تقویت کنیم.
وی افزود: در وضعیتی که مشکلات مالی در کشور وجود دارد، اما بیش تر پروژههای خوزستان با روند مناسبی در حال انجام هستند.
خادمی تصریح کرد: توجه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان در تصمیمات و مصوبههایی که برای استان در نظر گرفته میشود، بسیار زیاد است و خوزستان دارای اهمیت بسیاری برای وزارت راه و شهرسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تکمیل رینگ کمربندی اهواز موردنظر وزارت راه و شهرسازی است، اذعان داشت: استان به دنبال جذب سرمایهگذار برای تکمیل رینگ کمربندی اهواز است اما اگر سرمایهگذار نباشد این طرح دارای ردیف ملی است و با عنوان طرح رینگ کمربندی اهواز تکمیل خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم رینگ کمربندی اهواز مانند کلانشهرهای دیگر کشور ایجاد شود تا مردم بتوانند با راحتی ترافیک برونشهری را از ترافیک درونشهری جدا کنند.
خیرالله خادمی گفت: یکی از مشکلات اصلی خوزستان جادههای منتهی به خروجیها و ارتباط با سایر استانها است و حل این مشکل یکی از نیازهای اساسی مردم خوزستان است. برای رفاه مردم و توسعه بیشتر در خوزستان باید ارتباطات را با استانهای دیگر تقویت و شبکههای حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه چند روز گذشته ساخت آزادراه اهواز - اصفهان در دولت مصوب شد، اظهار داشت: آزادراهی به طول 237 کیلومتر مصوب شده تا از لردگان اصفهان به سمت اهواز ایجاد شود و این مسیر میتواند برای استان خوزستان و به خصوص مناطق شمال شرقی استان یک فرصت بسیار خوب باشد زیرا یک مسیر مهم برای توسعه است.
خادمی اذعان کرد: این آزادراه طوری طراحی خواهد شد که بتوان در کنار آن شهرهای جدید ایجاد کرد و با این وسعت نظر دولت، حداکثر توجه به استان خوزستان شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به دنبال آن هستیم تا اصفهان را به خوزستان از طریق ریلی متصل کنیم و در این زمینه با توجه به توافقاتی که با یک شرکت از کره جنوبی انجام شده، مطالعات تکمیلی آن صورت گرفته و مبلغ سرمایهگذاری آن حدود 12 هزار میلیارد تومان است.
انتهای پیام/گ