عربستان از «محمداشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان برای شرکت در نشست ریاض که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت کنندگان سخنرانی کند، دعوت به عمل آورد.

سفیر آمریکا در کابل:بازدید اعضای مهم کانگرس برای توانمند‌سازی زنان در افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که کاردار سفارت عربستان در کابل امروز دعوت نامه رسمی «ملک سلمان» پادشاه این کشور را به اشرف غنی تسلیم کرد.

بر اساس این گزارش، کاردار سفارت عربستان با حضور در کاخ ریاست جمهوری افغانستان، ضمن گفت و گو با رئیس جمهوری افغانستان، این دعوت نامه را تسلیم اشرف غنی کرد.


قرار است نشست سران کشورهای عربی - اسلامی در 31 اردیبهشت در ریاض پایتخت عربستان با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برگزار شود.


عربستان از 50 کشور عربی و مسلمان از جمله 17 تن از سران کشورها برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورده است و قرار است ترامپ برای شرکت کنندگان سخنرانی کند.


ریاض تلاش می کند تا خود را از اتهام های پشتیبانی از تروریسم و به ویژه حمله 11 سپتامبر به برج های دو قلو که اسناد فاش شده مشارکت اتباع این کشور را در آن رویداد نشان می دهد، مبرا کند و گفته می شود هزینه های سنگینی را برای آن پرداخت کرده است.


سفر ترامپ نخستین سفر خارجی رئیس جمهوری جدید آمریکا به حساب می آید و قرار است وی در این نشست با رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز دیدار کند. 

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار