مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مشارکت 23هزار دانش آموز شیرازی درطرح شهر فرزانگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش در تمام دنیا و همین طور کشور ما تربیت پذیری ، اجتماعی شدن و فرهنگ پذیر کردن دانش آموزان است، گفت: اگر آموزش و پرورش در همین یک کارکرد موفق شود بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه را ما نخواهیم داشت.

آذری افزود: به همین دلیل طرح شهر فرزانگان که توسط شهرداری ارائه شده در راستای کارکرد اصلی ماست وآموزش وپرورش از آن استقبال کرده است.
 
وی ادامه داد: این طرح در پایه سوم ابتدایی با 830 معلم همکار و تحت پوشش قرار دادن 23 هزار دانش آموز به آموزش در 13 گام پرداخته است.
 
آذری آموزش های مسئولیت شخصی و فردی، مسئولیت اجتماعی و قانون مداری، حفاظت و نگهداری از اموال عمومی، آداب همسایه داری و آپارتمان نشینی، پسماند و بازیافت مواد پسماندی، رعایت فرهنگ رانندگی و قوانین و مقررات، بحث زیارت و گردشگری، بحث رسانه، بحث آرامش و پیشگیری از خشونت، بحث بهینه و درست مصرف کردن و صرفه جویی و پس انداز را از جمله این گام ها عنوان کرد.
 
وی اظهار کرد: معلمان پیش از آغاز طرح در یک دوره آموزش 6 ساعته حضور پیدا می کنند و آموزش های لازم را در این دوره دیدند.
 
شهردار شیراز نیز گفت: شیراز شهر فرزانگان است، صحبت مقام معظم رهبری در سفر به شیراز به حق و بجا گفته شده  و شهرداری شیراز سعی کرد شهر فرزانگان را عملیاتی کند.
 
علیرضا پاک فطرت بیان کرد: با کمک آموزش و پرورش جزوه و کتابی در خصوص آموزش شهروندی آماده و برای دانش آموزان ابتدایی آموزش داده شد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز برای چهارمین  سال است که طرح آموزشی شهر فرزانگان به اجرا در می آید گفت: این طرح در دوره ابتدایی ویژه پایه سوم ابتدایی در حال اجراست.
 
پاک فطرت تصریح کرد: یکی دیگر ازاهداف این طرح این است که شهروندان خوب را که با شعار شهر خوب ساختنی است نه یافتنی آشنا کنیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار