در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انفجار معدن یورت آژیر خطر معادن کشور را روشن کرد

سلطانی گفت:انفجار معدن یورت سبب شد تا چراغ خطر برای معادن دیگر کشور نیز روشن شده و مالکان معادن کشور را ملزم به رعایت نکات ایمنی کند.

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور تا چه زمانی باید متحمل خسارات این چنینی باشد، گفت: علت اصلی انفجار معدن یورت گلستان تجمع بیش از حد گاز متان از طریق حفره‌های معدن بود و در ادامه ایجاد انفجار به دلیل اینکه کارگران از روش باطری که سال هاست در معادن دنیا منسوخ شده، استفاده کردند و جرقه ایجاد شده موجب انفجار و فروریختن آن شد.
 
وی افزود: این مسئله سبب شد تا چراغ خطر برای معادن دیگر کشور نیز روشن شده و مالکان معادن کشور را ملزم به رعایت نکات ایمنی و تجهیز هر چه بیشتر معادن به تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه ایمنی کند.
 
سلطانی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه این معدن در پی بلایای طبیعی نابود نشده است لذا می‌بایستی شرایط برای توجه بیشتر به استاندارهای لازم در معادن مهیا شود تا دیگر شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.
 
گفتنی است که بر اساس آمار تعداد زیادی از معادن کشور از نظر شرایط ایمنی در وضعیت خوبی نبوده و احتمال رخداد حوادثی، چون انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در معادن دیگر کشور نیز بسیار زیاد است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار