نخستین موزه سیار کشور در شیراز برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی نجفی سرپرست موزه‌ها و اماکن تاریخی استان فارس با اشاره به روز جهانی موزه گفت: نمایشگاه قالب های فلزی جواهرسازی از دوره سلجوقی تا پهلوی اول در شیراز برگزار می شود.


وی با بیان اینکه همزمان با روز جهانی بازدید از همه‌ موزه‌ها و اماکن زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی صنایع دستى و گردشگری رایگان است، افزود: با برگزاری نخستین موزه سیار کشور در شیراز و برپایی همایش (هر خانه یک موزه) زمینه ورود به بخش خصوصی هموار و از مجموعه داران این بخش حمایت می شود.

سرپرست موزه‌ها و اماکن تاریخی استان فارس بیان کرد: برای  7 مجموعه‌دار خصوصی در استان مجوز صادر می شود و مجموعه قالب‌ های فلزی جواهرسازی از زمان سلجوقی تا پهلوی اول نیز  از روز شنبه در موزه پارس برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.

نجفی ادامه داد: برای مجموعه قفل‌های تاریخی از دوره صفوی تا پهلوی اول و مستند مجموعه  تاریخی که شامل سند، سکه و فلزات است، مجوز صادر می شود.

وی ادامه داد: مجوز 3 تا 4 مجموعه دیگر در دست پیگیری است، که حضور بخش خصوصی و همکاری با موزه‌ها می‌تواند باعث رونق اقتصادی موزه‌ها شود.  
 
سرپرست موزه‌ها و اماکن تاریخی استان فارس اضافه کرد: نخستین موزه سیار کشور در شهر شیراز برگزار می شود که با استفاده از اتوبوس قدیمی شهربانی مقابل ارگ کریم خان محقق شد .

نجفی همچنین اظهار کرد: راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی شهرستان گراش از اقداماتی بوده، که در 2 ماه نخست امسال انجام شده است.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار