۵۰۰ تن گل محمدی از ابتدای فصل برداشت تاکنون ازگلستان های استان کرمانشاه برداشت شد.

برداشت 500تن گل محمدی از گلستان های استان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از مزارع استان از اوائل اردی بهشت آغاز شده و در مناطق سردسیر تا اوائل خرداد ماه ادامه دارد گفت:تاکنون بیش از ۵۰۰ تن گل محمدی ازگلستانهای استان برداشت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت به۷۰۵  تن برسد.

رضا زارعی از صادرات اسانس گل محمدی به کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه خبر دادو گفت:: از ۸ تا ۱۰ کیلوگل محمدی تر، یک کیلو اسانس به دست می‌آید که به قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین از هر کلیو گل محمدی تر، یک نیم تا دو لیتر گلاب به دست می‌آید که علاوه بر مرکز استان به استانهای همجوار هم صادر می‌شود. 

رضا زارعی سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را ۲۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۲۰۳ هکتار از این گلستان‌ها بارور و ۱۷ هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی متوسط عملکرد گلستان‌های گل محمدی استان را دو و نیم  تن در هکتار اعلام کرد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه از نظر سطح گلستان‌های گل محمدی رتبه ششم کشور را دارد.

زارعی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه گلستانهای گل محمدی داریم، ادامه داد: عمده گل محمدی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و کرمانشاه تولید می‌شود.

زارعی با اشاره به وجود دو کارخانه فرآوری گل محمدی در استان گفت: تمامی گل‌محمدی تولیدی در استان در این دو کارخانه فرآوری می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.