اين كانديداى انتخابات رياست جمهورى گفت: نبايد مدیریت عرصه هنر ما به دست کسی باشد که اصلا با هنرمندان آ‌شنایی ندارد و ما هنر را به هنرمندان خواهيم سپرد.

حجت الاسلام رئیسی در گفتگو با  خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  در پاسخ به این سوال که برنامه شما در عرصه فرهنگی چیست ، اظهار داشت: برخی در عرصه انتخابات از اسامی و عنوان‌های هنرمندان استفاده تزئینی می‌کنند و یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هنرمندان هستند.


وی افزود: زمانی که هنرمندی روی تخت بیمارستان باشد  بايد به وى رسيدگى كرد و زمانى که فیلمنامه‌ای بنویسد و به آن بی‌توجهی شود اصلا صحيح نيست و دیگر نبايد شعار داد.

رئیسی با بیان اینکه نباید از نام هنرمندان استفاده تزئینی شود، اظهار کرد: تنها نباید از اسم هنرمندان استفاده کنیم و به صورت تزئینی از آنان حرف بزنیم. يکی از اماکن فرهنگ ساز کشور صداو سیماست اما اکنون بودجه آنها با مشکل مواجه شده است. بنده رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما به مدت پنج سال بودم، یکی از مشکلات اساسی کارکنان صدا و سیما بحث حقوق آنهاست و گرو کشی کردن بودجه صدا و سیما اصلا صحیح نیست.

وی در ادامه تصریح کرد:  با وجود اینکه به صدا و سیما نقد دارم و معتقدم صدا و سیما چهار ماه به آقای روحانی آنتن داد و البته به غیر از بخش‌هایی که تبلیغ اقدامات دولت بود که این مورد مشکلی ندارد اما بخشی از آن تبلیغات انتخاباتی بود و آن زمان نیز این مسئله را اعلام کردیم. اما در هر صورت معتقدم صدا و سیما را نباید گروکشی کرد تا در خدمت یک بخشی از کشور قرار گیرد و نميتوان با این اقدامات صحبت از گسترش فرهنگ كرد.

رئیسی با بیان اینکه هنر باید توسط هنرمندان اداره شود، اظهار داشت: چرا مدیریت عرصه هنر ما به دست کسی است که اصلا با هنرمندان آ‌شنایی ندارد؟ آیا این اقدام توهین به هنرمندان نيست؟! آيا در میان هنرمندان شخصی برای اداره امور هنرمندان وجود ندارد! ما هنرمندان را به دست اهالى هنر اداره خواهیم کرد.


وى در پايان تصريح كرد: مشکلات معیشتی هنرمندان را به صورت وظیفه پیگیری و حل خواهیم کرد و یک فرصت عادلانه میان هنرمندان ایجاد ميكنيم تا بتوانند هنر خود را بروز و تجلی دهند تا به معنای واقعی به مسئله هنر توجه شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایول
رای ما سید مستضفین