فرماندار همدان از فعالیت ۲۹۵ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 295 شعبه اخذ رای در همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالی در نشست توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی در همدان اظهار داشت: در شهرستان همدان 295 شعبه اخذ رأی فعال می‌شود که از این تعداد 190 شعبه در شهر همدان، 29 شعبه در بخش شراء، دو شعبه در قهاوند و چهار شعبه در مریانج است.

وی افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 263 کاندیدا در همدان رقابت می‌کنند و 60 نفر نیز از ادامه حضور در رقابت‌ها انصراف دادند.
 
تعالی با بیان اینکه مردم در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک دموکراسی است که پایه‌گذار آن امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که جمهوری اسلامی را با آرای مردمی تشکیل داد.

وی بیان کرد: دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراها را در 29 اردیبهشت ماه داریم که هر دو در تعیین سرنوشت ملی و محلی اثرگذار است.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه فرایند برگزاری انتخابات براساس برنامه زمان‌بندی در حال پیش‌روی است، گفت: وزارت کشور، شورای نگهبان، هیئت‌های نظارت و بازرسی در برگزاری فرایند انتخابات دخیل بوده و در نهایت روز انتخابات یک نفر به عنوان نماینده فرماندار، امور اجرایی شعبه اخذ رأی مربوطه را در دست می‌گیرد.

وی خطاب به نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای افزود: روز انتخابات شعب اخذ رای در اختیار نمایندگان فرماندار است که باید از این امانت بزرگ به خوبی حفاظت کنند چرا که مردم امانت‌داری و حفاظت از آرا را خواهان هستند.

تعالی با بیان اینکه باید شرایط اخذ رای در شعب توسط نمایندگان فرماندار تسهیل شود، عنوان کرد: برقراری نظم در شعب اخذ رای، تعامل با اعضای هیئت نظارت و نیروهای شعب، هدایت مناسب رای‌دهندگان از جمله وظایفی است که روند کار شعب را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه طرفداری نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی از هر کاندیدایی ممنوع است، تصریح کرد: در صورت ارائه گزارشی به فرمانداری بلافاصله آن نماینده عزل و شخص جایگزین معرفی می‌شود.

فرماندار شهرستان همدان با تأکید بر اینکه همه باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم، گفت: بعد از اعلام اتمام زمان رأی‌گیری باید صندوق اخذ رأی پلمب شود و در حضور هیئت نظارت باز شود و تعرفه‌های مصرف نشده نیز بعد از سوراخ شدن در داخل صندوق گذاشته شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار