مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۱ در ۴۱ خانه نور برگزار می شود.

فعالیت ۴۱خانه نور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش، مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان  صبح امروز (28 اردیبهشت) در نخستین نشست مدیران خانه های نور همدان در سال جدید گفت: خانه‌های نور مراکز قرآنی کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد هستند که در این طرح  مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء یک صفحه قرآن تلاوت می شود.

وی با بیان اینکه 41 خانه نور در همدان فعال است، افزود: با توجه به این‌که بهره‌گیری از مباحث قرآنی در حوزه فرهنگ مهم‌ترین راه مقابله با حجم بالای تهاجم فرهنگی دشمن است لذا در این راستا مراکز خانه‌های نور کانون‌های مساجد به‌عنوان مراکز ترویج فعالیت‌های قرانی در حال فعالیت هستند.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی تبادل‌نظر بین اعضا و بررسی آئین‌نامه خانه‌های نور، توزیع آیین‌نامه و توجیه برنامه‌های سال ۹۶ ، طرح قرآنی 1451، تفسیر کوتاه و توزیع تابلو تلاوت نور است.

فیض منش اظهار داشت: همچنین طرح ربیع القرآن اولین سالی است که 29 شعبان همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد همدان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم و ارتقای معارف قرآنی و ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و توسعه فرهنگ فعالیتهای قرآنی را از دیگر اهداف اجرای طرح ربیع القرآن بیان کرد.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.