رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: محتوای برگ رای محرمانه بوده و انتشار تصویر آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا رادفر با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم تا به قانون تمکین کرده و از انتشار تصویر رای خود خودداری کنند.

وی از عموم مردم خواست تا نام کامل و کد نامزد انتخاباتی مورد نظر را در برگه رای درج کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مکانیزه در هفت شهرستان آذربایجان غربی، اظهار کرد: انتخابات شورا‌ها در شهرهای سلماس، نقده، پیرانشهر، خوی، مهاباد، میاندوآب و بوکان به صورت مکانیزه برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای، گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود در آذربایجان غربی بالای ۶۵ درصد مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۱۶ شعبه اخذ رای برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی فعال است، افزود: از این تعداد یکهزار و ۷۲۳ شعبه اخذ رای ثابت و ۸۹۳ شعبه نیز به صورت سیار در خدمت مردم خواهد بود.

رادفر با اعلام اینکه در آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: در این دوره از انتخابات ۶۱ هزار و ۸۰۰ رای اولی خواهیم داشت.

وی از مردم خواست تا به هنگام رای دادن حتما شناسنامه و کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

در آذربایجان غربی ۱۴ هزار و ۳۲۳ نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که ۲ هزار و ۳۶۰ نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و ۱۱ هزار و ۹۶۳ نفر را نامزد‌های شوراهای اسلامی روستا‌ها تشکیل می‌دادند.

از این تعداد، در انتخابات امروز ۱۳ هزار و ۱۸۰ نامزد در شهر‌ها و روستاهای استان به رقابت می‌پردازند.

در مجموع ۲ هزار و ۱۸۰ نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و ۱۱ هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستا‌ها رقابت می‌کنند.

از این تعداد ۷ هزار و ۶۶ نفر به عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می‌شوند.

۵۵ هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می‌کنند.

برای برگزاری این ۲ انتخابات، ۲ هزار و ۶۱۶ صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و ۳۴۲ هزار نفر اعلام شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.