ایلام؛

مشارکت ۷۲ درصدی مردم شهرستان سیروان در انتخابات

فرماندار سیروان گفت: ۷۲ درصد از جمعیت واحد شرایط رای این شهرستان از ابتدای شروع انتخابات تاکنون آرای خود را به صندوق های رای ریخته اند.

مشارکت ۷۲ درصدی مردم شهرستان سیروان در انتخاباتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،بهمن جلیلیان اظهارکرد: ۹ هزار و ۳۲۰ نفر در این شهرستان ۱۴ هزار نفری واجد شرایط رای هستند که از ابتدای فرآیند جمع آوری آرا تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ نفر معادل ۷۲ درصد جمعیت واجد شرایط سیروان رای خود را به صندوق انداختند.
 
وی با تمجید از مشارکت کم نظیر مردم این شهرستان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت افزود: مردم زمان رای دهی خود را به ساعات پایانی موکول نکنند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.
 
وی بیان کرد: ۲۴۴ نفر خود را برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نامزد کرده بودند که ۱۳ نفر آنها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۲۳۱ نفر نیز در انتخابات شوراهای اسلامی روستا حضور دارند که از این تعداد ۲۱ نفر زن و ۲۲۳ نفر مرد هستند.
 
فرماندار سیروان یادآورشد: در نهایت صلاحیت ۲۳۵ نفر تایید شد و امروز آرای مردم این شهرستان با استفاده از ۴۹ صندوق جمع آوری می شود که ۴۵ صندوق ثابت و چهار صندوق نیز به صورت سیار فعالیت می کنند.
 
جلیلیان تاکید کرد: ۱۲ هزار تعرفه رای برای برگزاری هر یک از انتخابات در این شهرستان پیش بینی شده تا شاهد مشارکت تمامی افراد واجد شرایط در این همه پرسی ملی و همچنین محلی باشیم.
 
معادل ۷۲ درصد واجدان شرایط انتخابات شوراها تنها در شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود ولی در دیگر مناطق استان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به همان روش دستی انجام می گیرد.
 
این انتخابات در ۲۵ شهر و ۳۶۸ روستای استان ایلام با جمعیت ۵۸۰ هزار نفر برگزار می شود.
۴۲۵ هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و شهرستان ایلام بیشترین و شهرستان سیروان کمترین تعداد واجدین شرایط را دارند.
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.