معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد؛

تعجیل در کشت پائیزه گندم در مناطق سردسیری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:فصل کشت پائیزه برای کشاورزان مناطق سردسیری روبه اتمام است.

تعجیل در کشت پائیزه گندم در مناطق سردسیریشهرام عسکری درگفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  بااشاره به اینکه باتوجه به بارشهای اخیر در مناطق گرمسیری وسردسیری درخصوص کشت غلات وکلزا هم اکنون زمان بسیارمناسبی بخصوص برای برای مناطق گرمسیری است گفت:کشاورزان مناطق سردسیری زمان زیادی برای کشت ندارند وباید عجله کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد؛ از کشاورزان خواست تا به رعایت نکاتی از جمله کشت مکانیزه ، بذر اصلاح شده وکود مناسب نسبت به کشت های ارگانیک تر اقدام کنند.
وی افزود:کشاورزانی که از بذر خود مصرفی می خواهند استفاده کنند با هماهنگی جهاد کشاورزی نسبت به ضد عفونی کردن بذر  با سموم مناسب اقدام کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گریزی به برداشت گندم در سال زراعی پارسال زدوگفت: باتوجه به کمبود بارشها 8600تن گندم بذری وبیش از 30هزار تن گندم مازاد برنیاز به سیلوتحویل داده شد.
عسکری اضافه کرد:پیش بینی می شود امسال 70هزار تن گندم مازاد برنیاز البته درصورت رعایت مسائل به زراعی وبارش خوب تحویل سیلوداده شود.
وی همچنین بر کشت کلزا باتوجه به استراتژیک بودن این محصول تاکید کرد وافزود:پارسال 1300تن کلزا دراستان کشت شد که پیش بینی میشود این رقم امسال به 2500تن افزایش پیداکند.
انتهای پیام/غ

فصل کشت پائیزه برای کشاورزان مناطق سردسیری روبه اتمام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.