نماینده ایالت «ویرجینیا» در سنای آمریکا گفت: روسیه به جای حمایت از طالبان و سایر نیروهای نیابتی در افغانستان باید در تعامل با آمریکا برای برقراری ثبات و صلح در این کشور تلاش کند.

سناتور آمریکایی خطاب به روسیه: تعامل با آمریکا بهتر از حمایت طالبان در افغانستان جواب می‌‎دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «تام‌گریت» سناتور جمهوریخواه از ایالت ویرجینیا و عضو کمیته امنیت ملی و امور خارجه سنای آمریکا به «آریانا‌نیوز» گفت: روسیه به جای حمایت از طالبان باید به صورت مشترک با آمریکا تلاش‌های جدی را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان داشته باشد.

تام گریت اظهار داشت: حمله آمریکا به افغانستان برای مقابله با القاعده پس از حملات یازده سپتامبر به شکل موفق صورت گرفت اما این کشور حالا با حکومتی نوپا در افغانستان مواجه است.

وی افزود: ما تلاش داریم تا فساد اداری در افغانستان را به پایین‌ترین سطح ممکن برسانیم و برای مهار فساد اداری در این کشور بدون استفاده از بمب و گلوله، از تمام توان خود استفاده می‌کنیم.

این سناتور جمهوریخواه تصریح کرد: آمریکا تلاش دارد تا در همکاری با حکومت افغانستان با استفاده از قدرت نرم خود هر آنچه را در توان دارد در مبارزه با این پدیده بهکار گیرد.

تام گریت خاطرنشان کرد: این اشتباه آمریکا است که همواره تلاش کرده تا آرمان‌های آمریکایی را بر سایر ملت‌های دنیا تحمیل کند در حالیکه ما باید به مردم اجازه دهیم تا خود برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

وی افزود: ما باید به مردم اجازه دهیم تا در سایه همدیگرپذیری صلح و ثبات حکومتی را که می‌خواهند، داشته باشند.

سناتور جمهوریخواه در رابطه با افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که هدف نهایی در این کشور باید برقراری ثبات و دست یافتن به صلح باشد زیرا این گزینه درست است.

وی ادامه داد: از سویی هم می‌توان گفت که آمریکا هرآنچه را در توان داشته، انجام داده است پس باید سایر گزینه‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

تسنیم نوشت: این در حالیست که با وجود اتهامات مقامات آمریکایی، «مجیب‌الرحمان رحیمی» سخنگوی ریاست‌اجرایی افغانستان روز گذشته گفت که دولت افغانستان تاکنون به شواهد و یا مدارکی در رابطه با حمایت روسیه از طالبان دست نیافته است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار