رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از برگزاری پارالمپیک درون مدرسه‌ای برای هفت گروه از دانش‌آموزان استان با نیاز‌های ویژه خبر داد.

برگزاری پارالمپیک درون مدرسه‌ای برای ۷ گروه دانش‌آموز با نیاز‌های ویژهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر در مراسم اختتامیه پارالمپیک درون مدرسه‌ای که با حضور جمعی از مسوولان و اولیای دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: پارالمپیک درون مدرسه‌ای برای ۷ گروه دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در ۲۲ مدرسه استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این پارالمپیک در ۱۶ شهر استان برگزار شد، افزود: رشته‌های ورزشی پارالمپیک درون مدرسه‌ای شامل رشته‌های طناب‌کشی، پرتاب دارت، تنیس روی میز، دوومیدانی، فوتسال، گلبال و گویرانی بود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش منجر به تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه می‌شود و آن‌ها را از سبک زندگی بی‌تحرک و وابستگی نیز دور کرده و سلامت روان را در آن‌ها ارتقا می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: برنامه‌های فعالیت بدنی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه این فرصت را می‌دهد که از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شوند و یک زندگی فعال و سالم را هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند.

رنجبر با بیان اینکه ورزش، بخش سازنده در برنامه‌های آموزشی مدارس با نیاز‌های ویژه است، افزود: ورزش در واقع روشی برای تأمین سلامتی و تعادل روحی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی است.

 وی اضافه کرد: ورزش نقش موثری در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت و گسترش روند بیماری‌هاد دارد و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برگزاری بازی و ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه سعی در همسو شدن با سیاست‌های پارالمپیک و استعدادیابی را داریم.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به چگونگی برگزاری پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استثنایی گفت: این پارالمپیک عبارت است از برگزاری بازی‌ها و رقابت‌های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه‌ای که دریک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی با توجه به علایق و نوع معلولیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و امکانات مدرسه، ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری پارالمپیک درون مدرسه‌ای در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.