مادر "جولیان آسانژ" از نخست وزیر استرالیا خواست شرایط پناهنده شدن سیاسی پسرش را فراهم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "کریستین آسانژ"، مادر جولیان آسانژ، از نخست وزیر استرالیا درخواست کرد شرایطی را برای پسرش فراهم کند تا با در دست داشتن گذرنامه این کشور بتواند از اکوادور پناهندگی سیاسی دریافت کند.

"آسانژ"، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، جمعه از سوی دادستانی سوئد که وی را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، بی‌گناه شناخته شد و پرونده وی در این باره بسته شد.

کریستین آسانژ با ابراز خوشحالی از بی‌گناه شناخته شدن پسرش درخواستی رسمی برای "مالکوم ترنبول"، نخست وزیر استرالیا، ارسال کرد و از او خواست مانند یک نخست وزیر واقعی عمل کرده و از یک شهروند استرالیایی حمایت کند.

وی در این باره گفت: از نخست وزیر می‌خواهم به حق ضایع شده پسرم از سوی دولت سوئد رسیدگی کند. سوئد با وارد کردن اتهامی بی‌اساس به "جولیان" و دروغگویی درباره وی، حق شهروندی پسرم را تضعیف کرد. از دولت انگلیس نیز می‌خواهم شرایط سفر ایمن "جولیان" را به اکوادور فراهم کند.

"جولیان آسانژ" از سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد تا مقامات انگلیس نتوانند وی را به سوئد تحویل دهند. 

باوجود تبرئه "آسانژ" در پرونده تجاوز جنسی، وی هنوز به دلیل شرکت نکردن در جلسات دادگاه تحت پیگرد پلیس قرار دارد و به محض ترک سفارت اکوادور دستگیر خواهد شد. این اتهام "آسانژ" می‌تواند تا یک سال زندان به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار