کاهش فاصله حزب محافظه‌کار انگلیس با دیگر رقبا در نظرسنجی‌های انتخاباتی

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار انگلیس با کاهش مقبولیت عمومی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ به دنبال اعلام برنامه‌های حزب محافظه‌کار و حزب کارگر انگلیس، "ترزا می"، نخست وزیر این کشور، با چالش جدی مواجه شده است. هرچند هنوز حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌های سراسری پیشتاز انتخابات انگلیس است اما فاصله آن با حزب کارگر به 9 درصد کاهش یافته است.

انتخابات پارلمانی انگلیس 8 ژوئن (18 خرداد) برگزار خواهد شد و "ترزا می" امیدوار به حفظ 150 کرسی پارلمان است. در اینصورت حزب محافظه‌کار یک بار دیگر اکثریت پارلمان را برای تشکیل دولت در اختیار خواهد داشت و راه برای اجرای طرح برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) برای ترزا می هموارتر خواهد بود. 

چهار نظرسنجی انجام شده در روز شنبه نشان می‌دهد همچنان حزب محافظه‌کار با آرای 44 تا 46 درصدی پیشتاز انتخابات خواهد بود و حزب کارگر 33 تا 35 درصد آرا را کسب می‌کند. اما ترزا می درحالی اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست می‌آورد که حدود 40 کرسی کمتر از دوره پیش در اختیار خواهد داشت.

یکی از برنامه‌های ارائه شده از سوی حزب محافظه‌کار به هزینه نگهداری و مراقبت از سالمندان مربوط می‌شود که نارضایتی زیادی را در میان مردم انگلیس بوجود آورده است. "جرمی کوربین"، رهبر حزب کارگر، معتقد است چنین سیاستی از سوی حزب محافظه‌کار نوعی تقابل میان جوان‌ها و افراد سالخورده بوجود می‌آورد و در حقیقت جنگی میان دو نسل‌ به راه می‌اندازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه حزب محافظه کار برنده بشه خیلی بهتره تا حزب کارگر از ایرانیان ساکن بریتانیا خواهش می کنم که یه خورده به فکر باشن تا کشور به این خوبی ته چاه سقوط نکنه
ممنون^_^
آخرین اخبار