رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: نامزدهای معترض انتخابات شورای شهر تهران اعتراض و شکایت مستند خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

//سیدشهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت و گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نتیجه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان تهران اظهار داشت: تعداد شهرهایی که در آن‌ها انتخابات شورای شهر برگزار شده ۴۲ شهر و تعداد کرسی‌ها برای شهرهای استان ۲۸۲ کرسی بوده و در ۱۷ شهر استان تهران انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه در ۴۸۷ روستا انتخابات شوراهای شهر و روستا انجام شده تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا ۶۳۹۰ شعبه در سطح استان مستقر شدند و به جز شهر تهران در ۴۱ شهر استان، و اکثر شهر‌ها نتایج اعلام شده و مابقی نیز بعد از تطبیق و تدقیق آمار‌ها توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت، تا پایان امروز به احتمال قوی نتایج اعلام خواهد شد.
 
چاوشی بیان داشت: در شهر تهران به لحاظ وسعت کار و کثرت کاندیداهای شورای شهر، عوامل محترم شعب همچنان در حال شمارش هستند و البته آمار اولیه صندوق‌های شمارش شده توسط فرماندار حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش اعلام شده و تا ساعاتی دیگر متعاقباً نتایج بعدی به تدریج به آگاهی شهروندان محترم تهران خواهد رسید.
 
رئیس ستاد انتخابات تهران گفت: پس از انتشار آگهی رسمی نتایج آراء شورا‌ها از سوی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها طبق ماده ۷۳ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چنانچه کسی بر صحت برگزاری انتخابات معترض باشد حداکثر ظرف مدت ۲ روز از انتشار آگهی می‌تواند شکایت خود را در حوزه روستایی به هیأت نظارت شهرستان و در حوزه شهر‌ها به هیأت نظارت استان ارسال نمایند و هیأت مذکور نیز ۱۵ روز مهلت رسیدگی دارند تا نتیجه نهایی را اعلام کند.
 
وی تاکید کرد: از شهروندان تهرانی به خصوص کاندیدا انتظار داریم با رعایت دقیق قوانین و نظم اجتماعی هرگونه اعتراض و شکایت مستند خود را صرفاً از مجاری قانونی یعنی هیأت‌های نظارت و اجرایی شهرستان و استان مستقر در فرمانداری‌ها و استانداری پیگیری کنند.
 
چاوشی خاطرنشان کرد: از هیأت‌های بازرسی وزارت کشور درخواست داریم هرگونه گزارش مستند در خصوص تخلفات احتمالی کاندیدا‌ها را به سرعت در اختیار هیأت‌های اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه مربوطه قرار داده و رونوشت آن را برای بررسی به ستاد انتخابات استان منعکس کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار