برگزاری مناظره موجب افزایش تفکر و تحلیل مسائل در میان دانشجویان شده و تعامل میان آنان را تقویت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: برگزاری مناظره موجب افزایش تفکر و تحلیل مسائل در میان دانشجویان شده و تعامل میان آنان را تقویت می‌کند.
 مسلم حدیدی در آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی که امروز (31 اردیبهشت) در محل سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مناظرات دانشجویی سالهاست که در کشور در حال برگزاری است، گفت: به دلیل ساختار و اساسنامه‎ای که جهاد دانشگاهی دارد، این نهاد به عنوان مرکز برگزاری مناظرات دانشجویی در نظر گرفته شده است.

حدیدی داشتن پایه علمی و اساس فکری را لازمه یک مناظره دانست، گفت: دانشجویان برای انجام مناظره باید مطالعات بسیار داشته و بر اساس یک پایه علمی قوی و فکری وارد مناظره شوند.

وی افزود: زمانی مناظره به نتیجه مطلوب و دلخواه خود می‌رسد که استدلال و دلایل و ساختار آن بر اساس مطالعات شکل گیرد.

حدیدی برپایی مناظرات دانشجویی را گامی در جهت افزایش تفکر و تعقل و نیز یادگیری تعامل و گفت و گو دانست و اظهار کرد: افراد در مناظره بیشتر فکر کرده و بر اساس تعامل و احترام، آرا و نظرات خود را بیان کرده و در خصوص عقاید طرف مقابل اندیشه کرده و سپس نتیجه گیری می‌کنند که این امر موجب می‌شود بهترین نتیجه در مسائل مختلف بدست آید.

وی با بیان اینکه مناظرات دانشجویی در بسیاری استان‌های کشور در حال برگزاری است، گفت: به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمانشاه این موضوع نیز در استان در حال برگزاری است که برآیند آن اعزام گروه‌های برتر به مسابقات منطقه‌ای مناظرات دانشجویی است.

حدیدی افزود: این مسابقات در سه سطح استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می‌شود که تلاش بر این است که دو تیم برتر از استان به مسابقات منطقه ای اعزام شوند.

معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، اظهار کرد: فن بیان، استنادهای علمی و صحبت‌های به دور از تعصب و رعایت ادب باید در این مناظرات رعایت شود.

حدیدی خاطرنشان کرد: در مناظرات دانشجویی انجام شده در کشور به طور معمول افرادی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب می‌شوند که اشراف علمی کامل بر موضوع داشته و با بیان شیوا و احترام مطالب خود را عنوان کنند.

 
انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.