معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که تنها نیمی از آنها در ایام تبلیغ معارف اسلامی به علت مشکلات ناشی از تربیت روحانی، فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی عصر یکشنبه در همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه اگر امروز در حوزه های علمیه کشور مشکلات وجود دارد، به دلیل نبود موقوفات برای تبلیغ دین است اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که تنها نیمی از آنها در ایام تبلیغ معارف اسلامی به علت مشکلات ناشی از تربیت روحانی، فعال است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کمتر از ۲ درصد موقوفات در کشور متعلق به حوزه های علمیه است و درآمد موقوفات حوزه های علمیه از کل درآمد موقوفات کشور به کمتر از نیم درصد می رسد.

شرفخانی از راه اندازی سامانه جامع موقوفات در کشور خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این سامانه اطلاعات موقوفات به صورت آنلاین در دسترس حوزه های علمیه قرار می گیرد تا از تعداد موقوفه ها و درآمد آن مطلع شوند.

 وی افزود:دو هزار و ۷۰۰ موقوفه کشور متعلق به حوزه های علمیه است که دو هزار و ۲۰۵ موقوفه در اختیار اوقاف و باقی در اختیار علما یا فرزندان واقفان است.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.