حماس اتهامات بی اساس ترامپ را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای سخنان ترامپ مبنی بر تروریستی بودن این جنبش را محکوم کرد و آن را بی اساس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، جنبش مقاومت اسلامی، حماس، ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر تروریستی بودن این جنبش رد کرد و گفت: این سخنان نشان دهنده « جهت گیری کامل » رئیس جمهور آمریکا به سمت اسرائیل است.

حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد افتراهایی را که رئیس جمهور آمریکا در برابر سران برخی کشورهای عربی و اسلامی بر زبان راند محکوم می کنیم.

حماس تاکید کرد تهمت‌های ترامپ و گنجاندن نام حماس در فهرست گروه های تروریستی را محکوم می کنیم. ترامپ حق ملت فلسطین برای مقاومت را انکار کرد در حالی که مقاومت حقی مشروع و مقدس برای آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات است.

حماس اعلام کرد اظهارات ناشیانه ترامپ در خصوص ادیان را محکوم می کنیم چرا که وی در سخنان خود میان سفرش به قدس و دین یهود ارتباط برقرار کرده بود. برقراری چنین ارتباط هایی امری بسیار خطرناک است.

حماس همچنین تصریح کرد جز عرب ها و مسلمانان که مالکان اصلی سرزمین فلسطین هستند هیچ کس دیگر حقی در مورد فلسطین ندارد.

این بیانیه خاطر نشان می کند پیامی که ترامپ برای منطقه عربی به همراه داشت پیام بدی بود که در آن عامدانه میان مفاهیم و ارزش ها خلط صورت گرفته بود. پیام ترامپ پیامی برای ایجاد چند دستگی میان امت اسلامی بود. ترامپ جنایت های رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت.

بیانیه مذکور همچنین خاطر نشان کرد پیام ترامپ یک پیام خصمانه بود که جانب دشمن صهیونیست را گرفته بود. پیام ترامپ دشمنی آشکار علیه مقدسات اسلامی و مسیحی بود.

حماس افزود: ما تمامی عرب ها و مسلمانان باید هوشیار باشیم و برای مقابله با این شبیخون و تروریسم جدیدی که دولت ترامپ به راه انداخته است متحد شویم. دولت ترامپ می خواهد تروریسم خود را بر منطقه عربی و اسلامی تحمیل کند تا از این طریق از منطقه به لحاظ سیاسی، اقتصادی و مالی باجگیری کند.

ترامپ ساعاتی پیش در سخنانی در نشست اسلامی-آمریکایی در ریاض مدعی شد داعش، حزب الله، القاعده و حماس، اشکال مختلف تروریسم هستند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا" مردم دنیا را چه حساب کردند اینها !!! ؟؟؟ آل سعود و رئیس جمهور آمریکا دم از تروریسم می زنند و ادعای مبارزه با تروریسم دارند مونده که ابوجهل و ابولهب هم بیایند و سردمدار صلح جهانی شوند
آخرین اخبار