سوپر لیگ بسکتبال با آن همه آسمان خراش و بازی های جذاب در حسرت تماشاگر می سوزد و تهران کانون این اتفاق است.

تماشاگرانی که پشت سبد ها پنهانند
به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بعضی از رشته های ورزشی همانند بسکتبال از طرف فدراسیون یا مردم حمایت نمی شوند بنابراین در زمان مسابقات لیگ بسکتبال سالن ها خالی از تماشاگران است.
 
علت های متعددی وجود دارد که از مسابقات بسکتبال حمایت نمی شود که می خواهیم علل را در این گزارش بررسی کنیم،
  
تیم های تهرانی طرفدار ندارند
 
در این فصل 3 تیم تهرانی شیمیدر تهران، دانشگاه آزاد، نیروی زمینی در لیگ برتر بسکتبال حضور داشتند که تنها تیم دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه مسابقات خود را پیگیری می کرد و 2 تیم دیگر در تالار آزادی به مصاف حریفان خود می رفتند. تیم دانشگاه آزاد هم نتوانست تماشاگر برای خود جذب کند که این موضوع جای تعجب دارد.
 
اما نکته قابل توجه این است که خبرنگاران خانم برای رفتن به سالن دانشگاه آزاد با مشکلاتی  رو به رو هستند که در بازی چهارم مرحله نیمه نهایی نفت آبادان و دانشگاه آزاد، نمود بیشتری داشت اما در سالن آزادی چنین مشکلاتی وجود ندارد و خبرنگاران خانم به راحتی می توانند رفت و آمد کنند.
 
علت های متفاوتی وجود دارد که بسکتبال در تهران همانند شهرستان ها طرفدار ندارد. رشته والیبال هم در گذشته تماشاگر نداشت اما با برنامه ریزی خوب فدراسیون این رشته توانست در توپ و تور جایگاه ویژه ای پیدا کند.
 
باشگاه های بسکتبال با وجود تلاش های فراوان نتوانستند همانند رشته های ورزشی دیگر مخاطب جذب کنند.
 
تیم های شهرستانی وضعیت بهتری نسبت به تهران دارند
 
تیم هایی که در خارج از تهران هستند تماشاگر دارند که با تعصب فراوان به سالن می روند و تیم خود را تشویق می کنند.این شور و هیجان را می توان در شهر گرگان و تیم های جنوبی به وضوح دید. البته در شهری مثل گرگان که اسکلت ورزش آن از بسکتبال شکل گرفته است، حضور تماشاگران جای تعجب ندارد.
 
شاید یکی از علت هایی که تیم های جنوبی بیشتر از تیم های دیگر طرفدار دارند این است که اکثر بسکتبالیست ها اصالتی جنوبی دارند و در تیم شهر خودشان بازی می کنند اما این موضوع دلیل محکمی نیست زیرا که رشته های والیبال و یا فوتبال در تهران بیشترین تماشاگران را به خود اختصاص داده است.

 پخش تلویزیونی به چشم نمی آید
 
مسابقات لیگ بسکتبال همانند والیبال پخش زنده ندارد یا اگر هم پخش شود فقط برای برخی بازی هاست، در صورتی که اکثر رقابت های لیگ والیبال پخش زنده دارد که البته این موضوع  بر می گردد به توافقی که باشگاه ها با شبکه های تلویزیونی انجام  می دهند.
 
اما نکته قابل توجه این است که برخی از بازی ها یک طرفه گزارش می شود و گزارشگر به نفع تیم خاص بازی را دنبال می کند.

سرپرست تیم نفت آبادان درباره این موضوع گفت: در زمان پخش بازی در زمین حضور داشتم و از نحوه گزارش اطلاعی ندارم اما اگر گزارشگر به سود تیمی صحبت کرده باشد، اتفاق بدی در بسکتبال رخ داده است.

 
از بازی های آسیایی هم استقبال نمی شود
 
در شهریور ماه سال 95 مسابقات فیبا چلنج به میزبانی تهران برگزار شد و با اینکه این بازی ها رایگان بود اما استقبال خاصی نشد و فدراسیون بسکتبال مجبور شد برای اینکه سالن دوازده هزار نفری پر شود از سربازان نیروی زمینی استفاده کند با این وجود باز هم سالن دوازده هزار نفری پر نشد اما برای بازی های لیگ جهانی والیبال با وجود اینکه تماشاگران باید هزینه بلیت را پرداخت می کردند استقبال فوق العاده ای به عمل آمد.
 
 در کل فدراسیون بسکتبال باید برای جذب تماشاگر به دنبال راهکارهایی باشد زیرا ستاره های زیادی در تیم های بسکتبال وجود دارد و حیف است که از این مسابقات و ورزشکاران که عمر خود را صرف این ورزش حرفه کردند حمایت نشود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار